اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارش سنگین برف

مدارس قروه فردا تعطیل است/ 30 روستا در محاصره برف قرار گرفتند

بارش برف که از ظهر امروز در شهرستان قروه به شدت باریدن گرفت موجب شد تا مدارس این شهرستان تعطیل و 30 روستا نیز در محاصره قرار گیرند.

مدارس قروه فردا تعطیل است/ 30 روستا در محاصره برف قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، هرچند این برایمان «مثل» شده است که سالی که نکوست از بهارش پیداست، اما سال نکوی ما قروه‌ای‌ها از پاییز شروع شده و آن هم به واسطه بارش رحمت الهی است، بارش برف این سپید شادی‌آفرین که با جدا شدن خود از ابرها، نشاط و شادی را آرام آرام و رقصان به زمین هدیه می‌کنند.

در پس این شادی و نشاط که شهرنشینان را به کوچه و خیابان می‌کشاند تا آدم برفی درست کنند و با گلوله‌های برفی به هم بزنند و بر تیوب‌های لاستیکی سوار شوند و دستی ماشین‌هایشان را در خیابان‌های لغزنده بکشند تا ماشینشان درو خودش بچرخد، آن سوتر نه زیاد دور، شاید به فاصله 20 کیلومتر دورتر روستاهایی در محاصره برف مانده‌اند.

روستاهایی که آنها هم بوی شهر گرفته‌اند و دیگر از تنورهای گرمشان بوی نان بر نمی‌خیزد و سهمیه آرد زمستانی خود را چند سال است به نانوایان شهری می‌سپارند تا نان را به درب خانه‌هایشان برساند و حالا بعد از این بارش، برای یک قرص نان مانده‌اند و به هر دری می‌زنند.

این سوتر اداره راه و شهرسازی با دو اکیپ تنها با دو اکیپ برفروبی در تلاش است تا با 12 دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی راه را بر روی مردم بگشایند، و در این میان اولویت با راه‌های اصلی و فرعی است، 140 کیلومتر راه بین شهری که تردد در آن بسیار سنگین‌تر از روستاهاست.

امسال به دلیل نبود اعتبار برف‌روبی این اداره با پیمانکاران روستایی قرارداد نبسته است و 100 کیلومتر راه روستایی این شهرستان با بارش برف مسدود می‌شوند که برخی با تلاش راهداران با بی‌خوابی‌های شبانه‌روزی بازگشایی می‌شود و امروز با بارش سنگین برف 30 روستا همچنان در محاصره برف مانده‌اند.

مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه قروه نیز فردا تعطیل است، بارش برف و کولاک و برودت هوا دانش‌آموزان این دو مقطع در شهرستان قروه را در خانه ماندگار کرد تا با خیالی آسوده به برف‌بازی بپردازند.

انتهای پیام/79009/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول