اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه تسری یابد

امام جمعه دماوند گفت: وحدت موجود بین حوزه و دانشگاه باید با تلاش جامعه روحانیت و نخبگان دانشگاهی به جامعه تسری یابد.

وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه تسری یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز دشمن‏‌شکن جمعه در مسجد جامع دماوند بیان کرد:‌ لازمه سرایت و بروز و ظهور این وحدت در بین آحاد جامعه، بروز آن در میان خود دست‏‌اندرکاران حوزه و دانشگاه است.

وی فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری را‌ نقشه راه خواند و افزود:‌ این نقشه راه در بخش‌های مختلف و به و‌یژه در بخش فرهنگ، برای رسیدن به نقطه مطلوب ترسیم شده است.

علاءالدینی با اشاره به بخشی از این فرمایشات گوهربار درباره فرهنگ اظهار کرد: مقوله فرهنگ و اهمیت آن در جامعه همواره یکی از موضوعات مورد توجه در سخنان مقام معظم رهبری است و ایشان همواره به نقش مردم و مسئولان و حوزه و دانشگاه در کنار هم در این مقوله اشاره دارند.

مسئولان نظام به رشد و تعالی فرهنگ توجه داشته باشند

امام جمعه دماوند، ارزش‌های فرهنگی را روح حقیقی و هویت ملت دانست و بیان کرد: رسیدن به تعالی و توسعه تنها با توجه همه مسئولان نظام به رشد و تعالی فرهنگ و برنامه‌ریزی در این راستا و بر اساس اهداف نظام و گام برداشتن مبتنی بر نقشه راه امکان‏‌پذیر است.

علاءالدینی، ارزش‏‌هاى فرهنگى را همچنین معناى حقیقى ملت‌ها برشمرد که با ترویج و نهادینه کردن باورهای غربی و عناوین غیراسلامی و غیرایرانی در زبان و گفتار از بین نخواهد رفت.

وی جایگاه فرهنگ و ارزش‏‌های فرهنگی را در سطح بالایی خواند و افزود:‌ مقوله فرهنگ در همه عرصه‌های اقتصاد، سیاست، علم و مذهب تأثیر بسزایی دارد و پرداختن به فرهنگ در حقیقت توجه به همه مقوله‌هاست.

فرهنگ در حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست

امام جمعه دماوند گفت: فرهنگ در حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه این اقتصاد و سیاست هستند که در حاشیه و ذیل فرهنگ قرار دارند؛ چراکه با توسعه فرهنگ، بخش عمده‌‏ای از مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن در عرصه جنگ نرم و ورود به ارزش‏‌های فرهنگی کشور، تضعیف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و این تلاش‏‌ها با توسعه و ارتقای جایگاه فرهنگ و اهمیت دادن به آن از سوی مسئولان نظام خنثی خواهد شد.

امام جمعه دماوند عرصه فرهنگ را نیازمند برنامه‌ریزى دقیق خواند و بیان کرد: وظیفه جلسات شورای فرهنگ عمومی همین است که در خلال جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها و کشور، اهداف متعالی نظام اسلامی دنبال ‌شود.

وی از این جلسات به عنوان قرارگاهی ایمن یاد کرد و گفت: این قرارگاه ایمن باید روح امید کشور و همه جوامع اسلامی بوده و با برنامه‌‏ریزی برای آینده جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، تأثیرات مثبتی در زمینه ارتقای فرهنگ دینی و ملی داشته باشد.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول