اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

اسلام با نشاط و شادمانی مخالف نیست

امام جمعه ماکو گفت: دین مبین اسلام با نشاط و شادمانی مخالفتی ندارد، ولی دشمنان اسلام چهره‌ای عبوس از این دین به ملل دنیا عرضه می‌کنند.

اسلام با نشاط و شادمانی مخالف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از  ماکو، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دشمنان دین مبین اسلام یک چهره عبوس و مخالف با شادی از این دین آسمانی ساخته‌اند، حال آنکه این آئین الهی فرسنگ‌ها با تصورات موهوم فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه اولیای الهی شادی پایدار را ترویج می‌دهند، افزود: اسلام با هر آنچه که زندگی را به ناکامی و تلخی می‌کشاند از جمله کینه‌توزی، خشم، بدگمانی، سوءظن و بی‌تابی به مخالفت برخاسته است، تا زنان و مردان مومن با از بین بردن این قبیل روحیات، زندگی شیرینی را تجربه کنند.

رنجبری با اشاره به اینکه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را پشت سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: چنانچه مسئولان و متولیان امور تربیتی و اجتماعی از تهاجمات فرهنگی دشمنان غفلت بورزند مرتکب بزرگترین گناه شده‌اند، چرا که هم اکنون با سیل خروشان تهاجمات فرهنگی و حمله‌های ضداخلاقی معاندان روبه‌رو هستیم.

امام جمعه ماکو اصحاب مطبوعات، صاحبان رسانه و  مدیران وبلاگ را به پرهیز از انتشار مطالب غیراخلاقی توصیه کرد و ادامه داد: معاندان و مغرضان در عصر جاری به دنبال ترویج شبهات، شهوات و انتشار محتواهای بی‌محتوا هستند، که باید نسبت به افتادن در چنین مسیرهایی هوشیار باشیم.

وی به فرا رسیدن روز پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: در سه دهه گذشته جوانان برومند ایران اسلامی در حوزه تحقیق و پژوهش و به ثمر رساندن مطالعات خود توفیق‌های زیادی را داشته‌اند، به طوری که دانشمندان انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و هوا فضا محصول سال‌ها تفکر، اندیشه و ممارست هستند.

رنجبری با اشاره به اینکه در هفته وحدت حوزه و دانشگاه قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: باید از ایجاد فاصله بین دانشگاهیان و حوزویان جلوگیری به عمل آوریم، زیرا این دو کنار یکدیگر به پشتوانه هم کارهای بزرگ و افتخارات زیادی را به ثمر می‌رسانند.

انتهای پیام/61002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول