اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

تجسس در زندگی دیگران گناهی نابخشودنی است

امام جمعه آبدان گفت: تجسس و سرکشی در زندگی دیگران گناهی نابخشودنی است.

تجسس در زندگی دیگران گناهی نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد امشب در جمع مردم شهر آبدان در مسجد حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: در اسلام امر به معروف و نهی از منکر یک ابزار نیست بلکه فرهنگی ماندگار و تأثیرگذار است و همه مسلمانان باید نسبت به اجرای آن پایبند باشند.

وی افزود: به چه حقی و با کدام مجوز شرعی و قانونی فردی که در خفا مرتکب گناهی می‌شود و تنها به خودش زیان می‌رساند تحت تعقیب قرار می‌دهیم و اینکه دختر و پسری که در خیابان یا ماشین با هم هستند نسبت به آنان ذهنیت منفی می‌بریم که این گناه است زیرا ما آنان را نمی‌شناسیم و حق نداریم آنها را شناسایی کنیم.

حمیدی نژاد اضافه کرد: فکر کرده‌ایم وقتی ازدواجی صورت می‌گیرد و دختر و پسری به هم می‌رسند با حرف‌های نامربوط مانند برادر این دختر چه کاره بوده؛ یا این دختر چه گذشته‌ای داشته و اظهار تاسف به اینکه حیف پسر به این خوبی؛با این دختر فلان خانواده ازدواج کرده و یا برعکس؛ چه تبعاتی دارد و یک زندگانی سامان گرفته را سرد و شکننده می‌کنیم.

امام جمعه آبدان ادامه داد: برای دختری خواستگار می‌آید، از من امام جمعه سوال می‌کنند حاج آقا نظرت در مورد دختر فلانی چگونه است؟ بنده با یک لحن سرد می‌گویم بهتر است بروید از کس دیگری بپرسید یا سری به علامت نه منفی و نه مثبت تکان می‌دهم و طرف می‌گوید وای چه بر سرمان آمد خدا به خیر گذراند، امام جمعه نظرش این طور بود وای به حال دیگران و آیا با این جواب خشک و بی‌روح فردای قیامت پاسخ دختر و خانواده دختر را می‌توانم بدهم؟

وی تصریح کرد: در دنیای مجازی امروز امکانات ارتباطی به حدی تسهیل شده که در یک چشم برهم زدن می‌توان همه اطلاعات زندگی شخصی افراد را به هم ریخت ولی آیا اسلام به ما چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ و کسی که مبتلا به امراض یا فساد شخصی است تا زمانی که علنی نشده حق پیگرد وجود ندارد مانند فردی که بیماری دارد و در قرنطینه است ولی اگر فردی به مرض واگیر مبتلا باشد حق ندارد در اجتماع بیاید و اسلام دستور می‌دهد او را تا علاج کامل قرنطینه کنید.

حمیدی‌نژاد در ادامه گفت: این امر به معروف که اسلام می‌فرماید برای جنبه شخصی است ولی زمانی که با طرح و سازمان یافته باشد و برای جوانان و اجتماع خطرساز شود به طور مثال خانه‌ای که محل آمد و  رفت افراد بدکاره و بدنام باشد یا محلی که برای کارهای خلاف شرع مهیا شده ما حق داریم برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد استخدام شود به خاطر اینکه بنده کاره‌ای هستم و از او یا خانوده یا طایفه‌اش خوشم نمی‌آید با کارشکنی در استخدام او کاری می‌کنم که این فرد بیکار بماند و عوارض این بیکاری فساد، خلاف، دزدی، طلاق، اعتیاد، قتل و هزار مورد دیگر در او و خانواده‌اش رواج پیدا می‌کند و در پرونده‌اش ثبت می‌گردد.

امام جمعه آبدان با اشاره به اینکه گناه این افراد در پرونده ما نیز نوشته می‌شود، گفت: در فردای قیامت یکباره می‌بینم که پرونده‌ای سرشار از گناه و خلاف داریم ولی ما زبان به اعتراض می‌گشاییم که اشتباه شده زیرا بنده مکه رفته‌ام کربلایی هستم؛ همیشه صف اول نماز بوده و کار خیر کرده‌ام، اصلا من چه به فساد و فحشا و قتل و دزدی؛ می‌گویند: اشتباه نشده شما مسبب گناه فلانی هستی و باید تقاص بدهی بله این است مراتب امر به معروف ونهی از منکر که باید خیلی مواظب باشیم که حرمت مومن و انسان از کعبه هم بالاتر است.

انتهای پیام/66006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول