اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر علوم اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصطفوی:

آیت‌الله مصطفوی یادگار حوزه نجف بود

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله مصطفوی یادگار حوزه نجف بود،گفت: دستگیری از مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر در کنار تبلیغ دین از مهم‌ترین وظایف یک عالم دینی است.

آیت‌الله مصطفوی یادگار حوزه نجف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صبوحی شامگاه پنجشنبه در مسجد حبیب‌بن‌موسی(ع) این شهرستان با تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سید محمد باقر مصطفوی اظهار داشت: حوزه علمیه کاشان کسی را از دست داد که یادگار حوزه هزار ساله نجف بود و این ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر به این دیار عالم‌پرور است.

وی مجرب و مردمی بودن را از ویژگی‌های این عالم و فقیه برجسته دانست و گفت: ایشان منصبی دنیوی نداشت اما به واسطه آن که محبت مردم را به عنوان سرمایه‌ای معنوی همراه خود داشت همگان دیدند که چگونه مردم در فقدانش سوختند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) در خصوص جلب محبت مردم تصریح کرد: این محبت است که شهر را تعطیل کرده و مردم چنین برای حضور در تشییع جنازه باشکوه این عالم ربانی سر از پا نشناسند.

صبوحی با تأکید بر مردمی بودن مرحوم آیت‌الله مصطفوی ابراز داشت: بیت ایشان محل مراجعه مردم بود و از عالم تا بی‌سواد به این خانه رجوع می‌کردند و این عالم ربانی با هرکدام با زبان خود سخن می‌گفت.

وی عالم بودن و مصاحبت با مردم را دو ویژگی برجسته آیت‌الله مصطفوی ذکر و عنوان کرد: این عالم بزرگ همیشه و همه جا از مردم دفاع می‌کرد و اگر تقاضایی از مسئولی می‌کرد تنها برای رفع نیاز مردم بود و در صورت مشاهده ضایع شدن حقی، به دفاع از صاحب حق برمی‌خاست.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با یادآوری خدمات علما و مراجع در طول تاریخ اذعان داشت: اگر علما، فضلا و مراجع نبودند مردم در طول تاریخ مرتد می‌شدند و همان طور که تاریخ گواهی می‌دهد در هر زمان که مردم در سایه علما حرکت کرد‌ه‌اند به عزت رسیده و هنگامی که از آنان دوری جسته‌اند ذلت را تجربه کرده‌اند.

صبوحی با انتقاد از ارائه تصویر نادرست از روحانیت در برخی تولیدات رسانه‌ای تأکید کرد: اولویت امروز یک روحانی، غسال بودن یا بنا بودن وی نیست بلکه دستگیری از مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر در کنار تبلیغ دین از مهمترین وظایف یک عالم دینی است.

به گفته وی، نیاز امروز طلبه درسخوان است اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم در آینده از دین دفاع کنیم و با هجوم تهدیدهای مختلف به ارزش‌های دینی و اسلامی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/2406/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول