اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش متناوب برف

راه 220 روستا در مشگین و نمین مسدود شده است

بارش شدید برف در 24 ساعت گذشته علاوه بر اختلال در محورهای اصلی و فرعی راه بیش از 220 روستا را در شهرهای مشگین‌شهر و نمین در استان اردبیل مسدود کرده است.

راه 220 روستا در مشگین و نمین مسدود شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش سنگین برف که تا ارسال خبر با شدت در مناطق مختلف استان همچنان ادامه دارد علاوه بر تعطیلی مدارس و اختلال در رفت و آمد هموطنان، در داخل شهر و جاده‌ها راه بیش از 150 روستا در مشگین‌شهر و 70 روستا در نمین را بست تا هموطنان روستایی نتوانند با شهرها در ارتباط باشند.

بارش برف در مناطق مرکزی و شمالی استان اردبیل که همراه با کولاک بود در تردد خودروها مشکلاتی به وجود آورد به طوری که پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و چراغ‌های مه‌شکن و سایر تجهیزات زمستانی جلوگیری کرده و از رانندگان خواسته است با همراهی پلیس راه و راهداران پرتلاش با احتیاط رانندگی کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام دو شماره تلفن 141 و 8811425 که به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی در مورد وضعیت راه‌ها هستند از هموطنان خواست تا در صورت تردد در محورهای مواصلاتی از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

به دنبال بارش برف و افت دما در اکثر مناطق استان اردبیل، اداره کل گاز استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد هموطنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و با مصرف بهینه از افت فشار گاز و قطعی احتمالی جلوگیری کرده و در استفاده مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

برف و کولاک اهالی 500 روستای استان را خانه‌نشین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد: با ادامه موج سرما و بارش شدید برف 500 روستای استان اردبیل در محاصره برف و کولاک قرار گرفته و اهالی آن خانه‌نشین شده‌اند.

علی یوسف‌زاده گفت:‌ این روستاها در شهرهای نیر، مشگین‌شهر، نمین، سرعین و اردبیل قرار دارند.

وی با بیان اینکه راه‌های اصلی و فرعی استان هم اکنون باز است و تردد در آنها جریان دارد، تصریح کرد: به دلیل لغزنده بودن سطح معابر تردد در آنها با استفاده از زنجیر چرخ، مه‌شکن و سایر تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.

یوسف‌زاده در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در راه‌های برفگیر استان از جمله گردنه حیران، ‌بودالو، ‌الماس، لنگان و صائین بارش برف شدت بیشتری دارد و هموطنان باید در تردد از این محورها مراقبت کنند.

این مسئول از رانندگان خواست از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان جلوگیری کنند.

همچنین برای جلوگیری از خسارت یخبندان به کشاورزان منطقه توصیه شده تا نسبت به تنظیم دمای انبارها،‌ گلخانه‌ها،‌ مراکز مرغداری و دامداری اقدام کنند.

اما بارش برف که در مشگین به 60 سانتیمتر و در اردبیل به 50 سانتیمتر رسیده همچنان ادامه دارد و این بارش‌ها تا دو، سه روز آینده ادامه می‌یابد.

در فصل سرما یاری‌رسان حیات وحش باشیم

اما اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز اعلام کرد: با توجه به سردی هوا و برودت آن به دلیل بارش برف، یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن مراتع با برف در شرایطی که حیات وحش از مناطق حفاظت شده استان در پی غذا و علوفه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند، وظیفه اخلاقی ماست که از این مخلوقات زیبا حمایت و حفاظت کنیم.

حفاظت محیط زیست استان اردبیل از هموطنان و علاقمندان به طبیعت خواسته به منظور جلوگیری از شکار غیرمجاز و وارد آمدن صدمه توسط افراد سودجو و شکارچیان متخلف به حیات وحش استان به محض مشاهده هرگونه تخلف و آسیب‌رسانی به حیوانات مراتب را با شماره تلفن 90-7740085 به ادارات و پاسگاه‌های محیط زیست در مناطق مختلف استان اطلاع دهند.

شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز از هموطنان خواست به دنبال بارش برف و سرمای هوا کنتور و لوله‌های آب خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند و در صورت یخ‌زدگی و ترکیدگی از به کار بردن آب جوش خودداری کرده و از آب ولرم در این زمینه استفاده کنند.

این اداره کل اعلام کرد: نگهداری سیستم لوله‌کشی آب داخل منازل و کنتور آب بر عهده مشترکان است و هموطنان برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور، تأسیسات آبی و وارد شدن ضرر و زیان احتمالی به شرکت و در نتیجه به خود مشترک اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

شهرداری اردبیل نیز از هموطنان خواست تا از پاکسازی پشت‌بام‌ها و ریختن برف منازل خود به کوچه‌ها با توجه به سختی تردد مردم در معابر پرهیز کنند و از توقف خودرو در خیابان‌ها و کوچه‌ها هنگام شب خودداری کنند تا مأموران برف‌روبی بتوانند از امشب پاکسازی کوچه‌ها را آغاز کنند.

انتهای پیام/62006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول