به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجتالله چهاردولی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مداخلات روانی، اجتماعی در برابر آسیبهای اجتماعی در ملایر در جمع مدیران مدارس سه دوره تحصیلی اظهار داشت: متاسفانه امروز به دلایل مختلف مشکلات رفتاری و ناهنجاریهای اجتماعی در بسیاری از اقشار جامعه بروز پیدا کرده که این مشکلات ناشی از عوامل مختلف است.
وی با اشاره به اینکه دانشآموزان نیز از این مشکلات مستثنی نیستند، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع این ناهنجاریها تبدیل به مشکلات رفتاری و روانی شده که آسیبهای جبرانناپذیری را به زندگی فرد وارد میکند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه اگر این ناهنجاریها به موقع شناخته و درمان شود افزود: گام اول در مقابله با این مشکلات برقراری روابط عاطفی معلم با دانشآموزان دارای مشکل است.
وی تصریح کرد: رفتار نابهنجار دانشآموز یک علامت و هشدار بوده و اگر توجه نشود و مداخله مناسب صورت نپذیرد موجب آسیبهای جدی خواهد شد.
چهاردولی با بیان اینکه در بروز این رفتارها همسالان و دوستان دانشآموز نیز در حالات روحی و روانی وی اثرگذار هستند ابراز داشت: توجه همهجانبه و نگاه همسان به دانشآموزان توسط معلم نیز در پیشگیری از رفتارها و ناهنجاریها موثر است.
وی ضرورت توجه بیشتر به مسائل روحی و روانی دانشآموزان در همه زمینهها را خواستار شد و گفت: سازمانهای حمایتگر موظفند پیگیر مشکلات دانشآموزان باشند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر در پایان توجه به ورزش و تندرستی دانشآموزان و تحرک بدنی را نیز از عوامل پیشگیری دانشآموزان به مشکلات روانی برشمرد.
انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001