اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه جامعة القرآن‌الکریم:

جامعة القرآن‌الکریم 700 شعبه در کشور دارد

مدیر موسسه جامعة القرآن‌الکریم گفت: این موسسه 700 شعبه و 70 مدرسه تابعه در کشور دارد.

جامعة القرآن‌الکریم 700 شعبه در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و شروع عملیات ساختمانی دبیرستان دخترانه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به تاسیس جامعة القرآن‌الکریم 17 سال قبل در قم گفت: زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند «این کار را در کشور توسعه دهید.»

وی ادامه داد: با هدف ترویج قرآن کریم به شهرهای کشور سفر کرده و به تربیت مربی و چاپ کتاب اقدام کردیم.

مدیر موسسه جامعة القرآن‌الکریم افزود: این کتاب‌ها به زبان‌های دیگر نیز ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

طباطبایی با بیان اینکه این موسسه همزمان با داخل کشور در خارج از کشور فعالیت دارد، اظهار کرد: موسسه جامعة‌ القرآن‌الکریم با 17 سال سابقه فعالیت 700 شعبه در کشور دارد.

وی افزود: این موسسه علاوه بر 700 شعبه 70 مدرسه تابعه نیز دارد که روزی یک تا یک و نیم ساعت در روز به تدریس دروس دینی می‌پردازد.

مدیر موسسه جامعة القرآن‌الکریم فارغ‌التحصیلان این مدارس را متخصص و متعهد دانست و گفت: استقبال از این مدارس در کشور بسیار زیاد است.

طباطبایی با اشاره به حضور نخبگان قرآنی در مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی (ع) گفت: سعی می‌شود در مدارس قرآنی مسایل اخلاقی، اعتقادی و احکام به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام توصیه شده به کودکان خود علوم دینی را بیاموزید، گفت: شاید این کار برای خانواده‌ها مشکل باشد، اما این امور می‌تواند در مدارس آموزش داده شود.

مدیر موسسه جامعة القرآن‌الکریم با اشاره به وجود 260 هزار قرآن‌آموز در سال گذشته گفت: سال 92 تعداد قرآن‌آموزان این موسسه به 300 هزار نفر رسیده است.

طباطبایی با بیان اینکه در کشور پنج هزار مدرسه دینی فعالیت می‌کند، گفت: موسسه جامعة القرآن‌الکریم به تنهایی 700 شعبه دارد که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: این موسسه مردمی چهار هزار کارمند و 15 هزار مربی قرآنی دارد و توسط خیرین اداره می‌شود.

موسسة جامعة القرآن‌الکریم، به عنوان موسسه‌ای فرهنگی - آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هرچه عمیق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن کریم در خرداد ماه سال 1377 در شهر قم تاسیس شد و فعالیت قرآنی خود را از آغاز سال تحصیلی 78-1377 با پذیرش و گزینش 120 نفر آغاز کرد.

موسس و مدیر این موسسه حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، با همکاری جمعی از حافظان و قاریان و استادان قرآن این حرکت را آغاز کرد.

در طول 17 سال گذشته، نزدیک به 700 شعبه در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان، اهواز، تهران، ساری، سمنان، رشت، شیراز، یاسوج، زنجان، قزوین، کرمان، مشهد، شهرکرد، همدان، یزد، بوشهر، زاهدان و ... تاسیس شده است.

این موسسه برای پیشبرد اهداف مقدس قرآنی و تربیت نسل حاضر و آینده دوره‌های آموزشی مختلفی در زمینه‌های حفظ، تفسیر،‌ مشاوره، مربیگری و ... برای مقاطع سنی مختلف دارد.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول