اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار توسط شهرداری خرم‌آباد انجام می‌پذیرد

طرح جمع‌آوری از مبدا نخاله‌های ساختمانی در خرم‌آباد

سرپرست شهرداری خرم‌آباد از آغاز طرح جمع‌آوری از مبدا نخاله‌های ساختمانی در این شهر خبر داد.

طرح جمع‌آوری از مبدا نخاله‌های ساختمانی در خرم‌آباد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یحیی عیدی بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: این طرح برای نخستین‌بار در شهر خرم‌آباد اجرا می‌شود و طی آن نخاله‌های ساختمانی تولید شده از ساخت و سازهای سطح شهر از مبدا و در محل کارگاه ساختمانی جمع‌آوری و به صورت سازماندهی شده به محل مورد تایید انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به ابعاد این طرح افزود: در اجرای این طرح شهرداری خرم‌آباد با محوریت سازمان مدیریت پسماند این شهرداری با نصب بیش از 100 مخزن چرخ‌دار در محل ساختمان سازی‌های همشهریان اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از مبدا می‌کند و با انتقال مستقیم آن به محل دفن نخاله‌های ساختمانی، ضمن جلوگیری از دفع غیر قانونی آنها در حاشیه راه‌ها و رودخانه‌ها از آلودگی محله‌ها و محل‌های عملیات ساختمان‌سازی جلوگیری به عمل می‌آید.

عیدی خاطرنشان کرد: پیش از این برخی افراد سودجو و بی‌ملاحظه طی عملیات شبانه برای کاستن از هزینه‌های تمام شده نخاله‌های ساختمانی را توسط خودروهای غیرمجاز از قبیل تراکتور حمل و در حاشیه خیابان‌ها، جاده‌ها، رودخانه‌ها و حاشیه شهر تخلیه می‌کردند.  

سرپرست شهرداری خرم‌آباد افزود: اجرای طرح مذکور از یک سو باعث کاهش اقدامات جبرانی توسط شهرداری و پاکسازی مداوم حاشیه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می‌شود و از سوی دیگر موجب کاهش هزینه‌های تمام شده خاکبرداری و دفع نخاله برای همشهریان و پیمانکاران ساختمانی نیز می‌شود.

وی با اعلام اینکه این طرح در شهر خرم‌آباد آغاز شده است، تاکید کرد: در روزهای نخست اجرایی شدن این طرح، استقبال بی‌نظیری از سوی همشهریان عزیز صورت گرفته است که باعث دلگرمی کارکنان و روند شتابان این طرح می‌شود.

عیدی اشتغالزایی این طرح را 50نفر اعلام کرد و افزود: در فازهای بعدی این طرح سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیز در خرم‌آباد احداث و راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/85001/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول