اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز برگزار شد

همایش ملی فلسفه اصول فقه با حضور آیت‌الله سبحانی

همایش ملی فلسفه اصول فقه با محوریت اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

همایش ملی فلسفه اصول فقه با حضور آیت‌الله سبحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش آیت‌الله جعفر سبحانی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست عضو شورای مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از روحانیون قم حضور داشتند.

مسعود فیاض با اشاره به اینکه این نشست یازدهمین همایش از سلسله همایش‌هایی است که هر ساله به مناسبت روز جهانی فلسفه انجام می‌شود، گفت: همایش ملی فلسفه اصول فقه با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و انجمن اصول فقه حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه در برگزاری این همایش دو هدف را پیگیری می‌کند، عنوان کرد: هدف اول ما طرح مباحث علمی و معرفتی جدید است.

دبیر همایش ملی فلسفه اصول فقه ارج نهادن به مقام علمی و معنوی بزرگان حوزه‌های علمیه و زنده نگه داشتن یاد آنها را هدف دوم عنوان کرد و گفت: در همین راستا پژوهشگاه تصمیم گرفته است که نکوداشت امسال را به آیت‌الله محمدحسین غروی‌اصفهانی اختصاص دهد.

در ادامه همایش حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد‌، آیت‌الله جعفر سبحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست پیرامون فلسفه اصول فقه به سخنرانی پرداخته و نظرات خود را ایراد کردند.

در ادامه از کتاب «پیرامون فلسفه اصول فقه» که شامل مجموعه مقاله‌ها و مصاحبه‌هایی در مورد فلسفه اصول فقه است و همچنین کتاب «المنهج القویم فی شرح تحفه الحکیم» شرح مرحوم آیت‌الله محمد حسن مرعشی تستری در موضوع فلسفه و شرح منظومه تحفه الحکیم محقق اصفهانی، توسط آیت‌الله سبحانی رونمایی شد.

در پایان همایش مقاله‌ کاربردشناسی در اصول فقه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا، مقاله «بررسی مبادی کلامی در دانش اصول فقه» توسط حجت‌الاسلام سید صادق محمدی و مقاله «تاثیر هرمونوتیک و مبانی آن بر مباحث اصول فقه » توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عرب صالحی ارائه شد.

انتهای پیام/2258/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول