اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم:

نشست کلانشهرها موجب هم‌افزایی در حل مشکلات خواهد شد

شهردار کلانشهر قم گفت: نشست شهرداران کلانشهرها با نمایندگان مجلس موجب هم‌افزایی برای حل مشکلاتی می‌شود که سال‌هاست گریبان کلانشهرها را گرفته است.

نشست کلانشهرها موجب هم‌افزایی در حل مشکلات خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در جلسه مشترک کارشناسان کلانشهرها و اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارشناسان کلانشهرها اظهار کرد: جمعیت بسیاری در کلانشهرها زندگی می‌کنند بنابراین برگزاری نشست‌های مشترک میان مدیران این شهرها با نمایندگان مجلس موجب هم‌افزایی و حل مشکلاتی می‌شود که در شهرهای بزرگ وجود دارد.

وی افزود: برخی اشکالات قانونی سال‌هاست که گریبان‌گیر مجموعه مدیریت شهری هستند؛ در اینگونه نشست‌ها با ارائه پیشنهادات ارزشمند و خلاقیت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

شهردار کلانشهر قم با بیان اینکه تلاش برای خدمت‌گذاری به مردم ایران اسلامی افتخاری بزرگ محسوب می‌شود، عنوان داشت: امروز خلأ قانون درآمدهای پایدار شهری، موجبات تراکم‌فروشی را به ارمغان آورده و اینگونه مشکلات سال‌هاست که در کلانشهرها وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای بسیاری مسائل نیازمند درآمد و بودجه هستیم و در صورتی که قوانین راهگشا تصویب و اجرایی نشوند در شهرهای بزرگ شاهد مشکلاتی همچون آلودگی هوا، ترافیک سنگین، کمبود سرانه فضای سبز و مواردی این‌چنینی خواهیم بود.

دلبری با بیان اینکه بسیاری مناطق بیش از ظرفیت‌های موجود تراکم پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت شهری، باید درآمدها و هزینه‌ها در اختیار شهرداری باشند تا بتوان تناسبی میان آنها برقرار کرد.

شهردار قم بحث فروش اوراق مشارکت را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز بانک‌ها از تضمین اوراق مشارکت منع شده‌اند و به همین دلیل یک ریال هم از این طریق محقق نمی‌شود و این به دلیل مصوبه شورای پول و اعتبار است.

وی با اشاره به فاینانس به عنوان یکی از راه‌های تامین منابع مالی تصریح کرد: با توجه به طلبی که جمهوری اسلامی از دیگر کشورها دارد می‌توان از این منبع به خوبی استفاده کرد ولی گشایش ال.سی در بانک‌ها با مشکلاتی مواجه است.

انتهای پیام/2258/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول