اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی امروز عازم هند می‎شود

رئیس جمهور افغانستان پس از سفر به ایران به منظور دیدار با مقامات هندی امروز در رأس یک هیئت عالی‌رتبه دولتی عازم این کشور می‎شود.

کرزی امروز عازم هند می‎شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که سفر کرزی به هند بر اساس دعوت نخست وزیر هند انجام می‎شود.

این اطلاعیه به نقل از «ایمیل فیضی» سخنگوی ریاست جمهور افغانستان آورده است که کرزی در این سفر، با «مان موهان سینگ»، نخست وزیر و «سلمان خورشید»، وزیر خارجه و برخی دیگری از مقامات آن کشور دیدار خواهد کرد.

این منبع، هدف از سفر کرزی به هند را گسترش روابط و همکاری‎های 2 جانبه میان افغانستان و هند در چارچوب موافقتنامه امنیتی میان 2 کشور عنوان کرد.

به گفته فیضی، کرزی در شهر پونه در کنفرانس روابط بین‌الملل با عنوان «هند و مشارکت‌های توسعه‌ای آسیا و آفریقا به سوی یک الگوی جدید» شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

فیضی همچنین گفت که رئیس جمهور کرزی با شماری از تجار و مسئولان مراکز تحقیقاتی هند و تعدادی از رسانه‎های هندی و بین‌المللی نیز دیدار خواهد کرد.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که افغانستان و هند با یکدیگر روابط تاریخی مستحکمی دارند و در جریان 12 سال گذشته هند در عرصه‎های اقتصادی و بشری بیشتر از 2 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.

فیضی، هند را یکی از بزرگترین کشورهای کمک‌کننده در منطقه برای افغانستان خواند و گفت: در عرصه انرژی برق، بهداشت و آموزش دیپلمات‎های و خلبانان افغان به کمک‌های خود به دولت افغانستان ادامه می‎دهد.

فیضی گفت: «ضرار احمد عثمانی»، سرپرست وزارت امور خارجه، «رنگین دادفر اسپنتا»، مشاور امنیت ملی، «شاکر کارگر»، سرپرست وزارت تجارت و صنایع، «عبدالکریم خرم»، رئیس دفتر ریاست جمهوری، «یحیی معروفی»، وزیر مشاور در امور روابط بین‌المللی و «زلمی هیوادمل»، مشاور رئیس جمهور در امور علمی و فرهنگی، کرزی ر ا در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول