اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور دماوند:

فلسفه عزاداری ماه محرم در محیط‌های تحصیلی تبیین شود

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند گفت: فرصت پرداختن به فلسفه قیام عاشورا و عزاداری‌های ماه محرم باید بیش از پیش برای دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود.

فلسفه عزاداری ماه محرم در محیط‌های تحصیلی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مختار یوردخانی صبح امروز در گردهمایی مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند در سالن جلسات دانشگاه پیام نور مرکز دماوند بیان کرد: باید تلاش کنیم تا بستری فراهم شود که شور و شعور حسینی هم‏زمان با هم در برنامه‌ها و مراسم عزاداری حسینی همراه شود.

وی در این زمینه نقش آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها را مهم خواند و افزود: این همراهی باعث می‌شود تا جدای از جنبه‌های معنوی، فلسفه قیام و حرکت اباعبدالله الحسین(ع) برای نسل جوان تبیین شود و اثرات سازنده آن در زندگی مردم جریان داشته باشد.

یوردخانی ادامه داد: خوب است که شور قیام حسینی با شعور و بصیرت اسلامی مردم گره بخورد تا بتوان نتایج معنوی و آثار سازنده آن را در زندگی مردم مشاهده‌ کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند افزود: اگر این اتفاق بیفتد، صرف برگزاری ظاهری این جلسات، جنبه‏‌های مختلف نیز پوشش داده می‌شود و مردم با بصیرت کامل در این برنامه‌ها شرکت خواهند کرد.

یوردخانی در گزارشی جامع، برنامه‌ها و عملکرد فرهنگی و آموزشی دانشگاه پیام نور را برای حاضران ترسیم نمود.

گفتنی است؛ این نشست با محوریت آسیب‌ها و فرصت‌های عزاداری‏‌های ماه محرم در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند و با حضور مسئولان برگزار شد.

در این جلسه، مسئولان دماوند به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع و دستور جلسه پرداخته و برخی نیز پیشنهاداتی در این بخش ارائه کردند.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول