اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

فرصت‌ها و چالش‌‏های عزاداری‌های محرم موضوع پژوهش دانشجویان شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: فرصت‌ها،‌ آسیب‌ها و چالش‌‏های عزاداری‌های مردم در ماه محرم باید به عنوان موضوع پژوهش در دانشگاه‌ها مطرح شوند.

فرصت‌ها و چالش‌‏های عزاداری‌های محرم موضوع پژوهش دانشجویان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد صبح امروز در گردهمایی مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند در سالن جلسات دانشگاه پیام نور مرکز دماوند اظهار داشت: بنای اصلی فرهنگ در دانشگاه‌ها نهاده می‌شود و نسل جوان و دانشجو باید با این مسائل روبه‌‏رو شوند.

فرماندار شهرستان دماوند آسیب‏‌شناسی عزادار‌ی‏‌های ماه محرم را بحثی گسترده دانست که نیاز به نگاه جدی دارد و برای برطرف کردن آن باید برنامه‌ریزی و اقدامات مقتضی انجام گیرد.

محمودی‏‌فرد در ادامه پیشنهاد برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی با این موضوع را مطرح کرد و گفت: نباید همه مشکلات را از دید ضعف هیئت امنای تکایا و حسینیه‌‏ها بدانیم؛ چراکه اینها افرادی هستند که با نیت خیر می‌خواهند رسمی قدیمی را زنده نگه دارند و بیشتر تدارکات و مدیریت میدانی جریان را بر عهده دارند.

وی، مسئله عزاداری‌های مردم در ماه محرم را یک حرکت خودجوش خواند و افزود:‌ تغییر اساسی در برخی از برنامه‌های عزاداری‏ها ممکن نیست و خود مردم این موضوع را شکل می‌دهند و باید بیشتر نقش نظارتی و فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در این خصوص توجه به وعاظ و روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) را مطرح و بیان کرد: بخش زیادی از خوراک دینی مردم عادی، از طریق منبرها و عزاداری‏های شب‌های محرم و توسط سخنرانان، مداحان و نوحه‌خوانان تأمین می‌شود.

وی همچنین به نقش رسانه‌ها و اطلاع‏‌رسانی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تبیین فرهنگ عاشورا از تریبون رسانه، یکی از بخش‌های مهم در آسیب‌شناسی عزاداری‏های محرم و فرصتی است که باید مورد دقت و توجه قرار گیرد.

محمودی‌فرد، بهترین زمان برای برگزاری جلسه‌ای با موضوع آسیب‌شناسی عزاداری‌‏های ماه محرم را یک ماه قبل از آغاز دهه محرم خواند و گفت:‌ زمان‌شناسی مناسب کمک زیادی به طرح مسائل و تلاش برای حل آن می‏‌کند و ما فرصت‌ تعالی‏‌بخشی وضعیت امسال از دست دادیم.

گفتنی است؛ این نشست با محوریت آسیب‌ها و فرصت‌های عزاداری‏‌های ماه محرم در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند و با حضور مسئولان برگزار شد.

در این جلسه، مسئولان دماوند به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع و دستور جلسه پرداخته و برخی نیز پیشنهاداتی در این بخش ارائه کردند.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول