اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش سنگین برف

مدارس 5 شهر اردبیل تعطیل شد

به دنبال بارش شدید برف و کولاک در استان اردبیل مدارس پنج شهر این استان تعطیل شد و دانش‌آموزان خانه‌نشین شدند.

مدارس 5 شهر اردبیل تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش سنگین برف که از دیشب آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد به تعطیلی مدارس تمام مقاطع در اردبیل، سرعین و گرمی منجر شد و در دو شهر پارس‌آباد و اصلاندوز نیز مدارس پیش‌دبستانی و دبستان تعطیل شدند.

بارش سنگین برف در اردبیل مشکلات زیادی را برای همشهریان در تردد روزانه به وجود آورده است به طوری که اکثر خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها پوشیده از برف است و تردد روزانه همشهریان با مشکلات مواجه شده به طوری که بسیاری از کارکنان دولتی نیز با تاخیر در ادارات حاضر شده و سرویس‌دهی در سطح شهر مختل شده است.

مردم اردبیل که هنگام صبح با بارش شدید برف همراه با سرمای هوا و کولاک روبرو شدند در آخرین روزهای پاییز غافلگیر شده و حتی در تردد روزانه مردم به رغم تلاش شهرداری برای برف‌روبی مشکلاتی به وجود آمده است به طوری که گذر از برخی خیابان‌ها و پل‌های روگذر بسیار سخت است حتی بازگشایی در برخی مسیر‌ها به کندی انجام می‌شود.

به دنبال بارش سنگین برف راه‌ صدها روستا در اردبیل، گرمی و سرعین مسدود شده اما تردد در راه‌های اصلی و فرعی همچنان انجام می‌شود.

اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد به دلیل سنگینی برف در بسیاری از جاده‌های مواصلاتی منتهی به مرکز استان و جاده‌های برفگیر و کوهستانی بدون زنجیر‌چرخ و امکانات و تجهیزات زمستانی امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد ارتفاع برف و بارش آن در شهرهای اردبیل و سرعین به حدود 0.5 متر می‌رسد که به نظر می‌رسد تداوم این روند سرما و سوز شدیدی را در روزهای آینده به دنبال داشته باشد به طوری که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این بارش‌ها در سه روز آینده با شدت و ضعف ادامه پیدا می‌کند.

تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهداری از دیروز در قالب طرح زمستانی در جاده‌های مختلف این استان مستقر شده‌اند تا به هموطنان ارائه خدمات ‌کنند.

انتهای پیام/62003/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول