اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

تهیه طرح 5 ماده‌ای احیای رودخانه زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر طرح 5 ماده‌ای احیای زاینده‌رود را تهیه کرده‌ایم که این طرح برای تصویب در حال پیگیری است و مشکلات حوضه زاینده‌رود باید در یک فضای منطقی و کارشناسی برطرف شود.

تهیه طرح 5 ماده‌ای احیای رودخانه زاینده‌رود

‌به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همیشه از اصفهان به عنوان یک استان برخوردار نام برده می‌شود، اظهار داشت: مسئولان استان همیشه مشکلات و مسائل استان را کمتر ارائه می‌داده‌اند و این موضوع سبب شده که یک تصویر خوب و قشنگ از استان ارائه شود.

وی به ضرورت طرح مشکلات و مسائل استان اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات و معضلات استان باید به دو گروه و به دو گروه مسئولان و مردم گفته شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ما مشکلات استان را به صورتی بیان کرده‌ایم تصریح کرد: به عنوان مثال در ارتباط با آلودگی هوا به صورت روشن گفته‌ایم که مشکلات بسیاری در استان وجود دارد و برای نخستین‌بار خانم ابتکار به عنوان رئیس حفاظت محیط زیست کشور مدتی پیش در اصفهان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل استان باید به گوش مسئولان بالادستی برسد، اضافه کرد: سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات و عدم بیان آنها مشکلی را برطرف نمی‌کند.

زرگرپور با بیان اینکه به تمام مدیران کل استان گفته شده است که پیشرفت‌ها و مشکلات را به صورت دقیق برای مردم و مسئولان بالادستی بازگو کنند تاکید کرد: استانداری به دلیل وظایف و رسالت خود جلساتی را تشکیل می‌دهد و شوراهایی را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات استان برگزار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این اصل را گذاشته‌ایم که استاندار در تمام این جلسات حضور داشته باشد، افزود: شوراها و کارگروه‌هایی وظایف حیاتی و اساسی دارند و استانداری کار رسیدگی به مشکلات استان را در دستور کار خود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای حضورم در اصفهان یک اطلاع‌گیری کاملی از وضعیت استان از مراجع رسمی و غیررسمی گرفته‌ام گفت: طی 70، 80 روز گذشته با معاونین 48 دستگاه اجرایی و بیش از 30 گروه و انجمن جلساتی را داشته‌ام و طی این 80 روز فاصله خود را با استان پر کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 105 شهرداری وجود دارد اظهار کرد: جمعیت شهری کشور 75 درصد است اما 85 درصد از جمعیت استان اصفهان شهری هستند و سیستم روستایی در استان اصفهان به انزوا کشیده شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در سطح کشور بیشترین شهرها را در استان اصفهان داریم ادامه داد: در حال حاضر 105 شهرداری موجود در اصفهان 103 شهردار مشخص شده‌اند و تعدادی از شهرداران منصوب شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 2 شهرداری دیگر هستند هنوز شوراها نتوانسته‌اند شهردار خود را معرفی کنند تصریح کرد: شهرداران بیش از 95 شهرداری در استان منصوب شده‌اند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب شهرداران در استان در یک روند معقولی صورت گرفته است اضافه کرد: کمتر از 10 درصد خطا در زمینه انتخاب شهرداران استان وجود داشته است.

زرگرپور با بیان اینکه در بحث شوراها و شهرداری‌ها آمارها موید این است که به یک بلوغ رسیده‌ایم تاکید کرد: شهرداران استان اصفهان از یک سابقه اجرایی قابل قبولی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه در اولین جلسه‌ای که در هیئت دولت شرکت کردم آلودگی هوا را به عنوان نخستین مشکل و معضل اصفهان مطرح کردم، افزود: همچنین به دنبال این جلسه خانم ابتکار به عنوان نخستین فرد دولتی برای رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی در استان اصفهان حضور یافت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی اصفهان نگران‌کننده است، گفت: وضعیت هوای اصفهان ابهت خود را از دست داده و در حال حاضر آلودگی هوا بزرگترین معضل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح جامع کاهش آلودگی هوا توسط گروه دانشگاهی تهیه شده و این طرح باید در آینده‌ای نزدیک به تصویب و اجرا برسد اظهار کرد: البته زمینه‌سازی از اجرای طرح جامع کنترل آلودگی هوا مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با آلودگی هوا 70 درصد آلودگی‌ها مربوط به تردد خودروها در سطح شهر است ادامه داد: طرح‌های بسیاری باید در راستای جلوگیری از افزایش آلاینده‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه در سطح شهر اجرا شود.

زرگرپور 20 درصد از آلودگی‌های اصفهان را ناشی از فعالیت دو نوع نیروگاه در اصفهان دانست و تصریح کرد:‌در کشور به دلیل کمبود گاز نیروگاه‌ها 80 درصد از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و مقابله با آلودگی‌های ناشی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها یک شبه امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه 10 درصد از آلودگی‌های اصفهان نیز مربوط به کارخانجات است اضافه کرد: در حال حاضر فرهنگ غلطی در جامعه وجود دارد که کارخانجات با فعالیت خود عوارض آلودگی پرداخت می‌کنند و به جای جلوگیری از تولید آلاینده‌های ناشی از فعالیت کارخانجات از آنها عوارض دریافت می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آلودگی خاک و آب پس از آلودگی هوا مطرح است و باید به این آلودگی‌ها نیز پرداخته شود تاکید کرد: رسانه‌ها مهمترین رکن برای اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا هستند و باید اقدامات فرهنگی در راستای اجرای این طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه استانداری در بحث مدیریت بحران یک وظیفه هماهنگی دارد، افزود: زمانی که در تهران مسئولیت رسیدگی به حوادث غیرمترقبه را داشتم در این مدت مصوبه‌ای را در دولت مبنی بر اینکه مدیریت بحران شهر تهران باید به شهرداری واگذار شود داشته‌ام.

زرگرپور با اشاره به اینکه چرا نباید در اصفهان شهرداری با وجود این امکانات وارد مدیریت بحران شود گفت: به دلیل اینکه مدیریت بحران شهر تهران را به شهرداری واگذار کردم این مدیریت در سطح بالایی ارتقا یافت.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های ارتقایی وضعیت مدیریت بحران باید در شهرداری فراهم شود، عنوان کرد: به این دلیل وظیفه مدیریت بحران را به نهادی مانند شهرداری واگذار کرده‌ایم چراکه شهرداری ظرفیت‌های بالایی دارد و نهادهایی مثل آب، برق و گاز باید زیر نظر شهرداری در راستای مدیریت بحران تلاش کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بهترین سازماندهی، امکانات و مدیریت در زمینه مدیریت بحران در شهرداری تهران وجود دارد، ادامه داد: اصفهان در زمان بروز بحران معین تهران است و شهرداری اصفهان در زمان بروز بحران‌ها باید معین تهران باشد و در حال حاضر بهترین اتاق مدیریت بحران در شهرداری تهران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 17 سال پیش به عنوان وزیر کشور مجوز راه‌اندازی متروی اصفهان را صادر کرده‌ام تصریح کرد: اما امروز با وجود گذشت 17 سال از این موضوع هنوز شاهد راه‌اندازی این پروژه نیستیم.

زرگرپور با بیان اینکه مدتی پیش جلسه‌ای را در راستای رسیدگی به وضعیت متروی اصفهان داشته‌ایم، اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که یک ارتقای مدیریتی در متروی اصفهان ایجاد شود و به عنوان نخستین اقدام تغییراتی در هیئت مدیره متروی اصفهان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهردار، معاون عمرانی استانداری اصفهان و مدیرعامل پروژه قطار شهری به عنوان هیئت مدیره مترو انتخاب شده‌اند تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که اساسنامه متروی اصفهان اصلاح شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر به من گفته شده است که واگن‌های استان‌های تبریز و فارس را فرستاده‌اند اما واگن‌های متروی اصفهان را نمی‌فرستند، اذعان داشت: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد و عنوان شده است که مشکلاتی در راستای ورود واگن‌ها به اصفهان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور درخواست‌هایی داشته‌اند اما مسئولان مترو این درخواست‌ها را اجرا نکرده‌اند و عدم ورود واگن‌ها به اصفهان به این دلیل بوده است، افزود: اما بنده درخواست داشته‌ام که واگن‌های مترو به اصفهان فرستاده شود و در حال حاضر با این موضوع موافقت شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه امیدواریم که این پروژه تا پایان امسال راه‌اندازی شود اظهار کرد: با راه‌اندازی پروژه قطار شهری بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی اصفهان برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت با وجود گرفتاری‌هایی که برای انتخاب مدیران داشته‌ام با 12 نفر از دولتمردان جلسه داشته و مشکلات اصفهان را برای آنها بازگو کرده‌ام اضافه کرد: معاون وزیر راه برای بازدید از قطار سریع‌السیر و دو کنارگذر شرقی و غربی به اصفهان حضور خواهند یافت و در حال حاضر منابع اعتباری قطارها تامین شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان به عنوان نخستین استان در سطح کشور از قطار سریع‌السیر برخوردار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم که این موضوع هرچه سریع‌تر تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه بنده به صورت 24 ساعته پاسخگوی خبرنگاران هستم و محدودیتی برای انجام وظایفم ندارم، ادامه داد: ارتباط با خبرنگاران باید تنظیم شده باشد و در زمان‌های مناسب این ارتباط‌ها صورت بگیرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه زاینده‌رود در شرایط عادی 200 میلیون لیتر کسری دارد، تأکید کرد: همچنین در شرایط خشکسالی 600 میلیون لیتر کسری دارد و در حال حاضر وارد هفتمین سال خشکسالی شده‌ایم و باید طرحی را برای خروج از مشکلات خشکسالی تهیه کنیم و در مراجع ذیربط به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح 5ماده‌ای احیای زاینده‌رود را تهیه کرده‌ایم که این طرح برای تصویب در حال پیگیری است و مشکلات حوضه زاینده‌رود باید در یک فضای منطقی و کارشناسی برطرف شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تغییرات مدیرانی مانند مدیر آب، جهاد کشاورزی و برخی مدیران دیگر در استان در بستری اصولی و براساس یک منطق خاص صورت گرفته است افزود: بنده معاون سیاسی دارم و چارچوب‌هایی را برای فعالیت مدیران و معاونانم در استان در نظر دارم.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال، رسیدگی به مشکلات مردم، تخصص، کارایی و مردمی بودن باید از شاخصه‌های مدیران باشد افزود: مدیرانی که این شاخصه‌ها را دارند تغییر نمی‌کنند و تمام مدیران پایدار هستند مگر اینکه یکی از این شاخصه‌ها را نداشته باشند.

زرگرپور با بیان اینکه بحث نمایشگاه‌ها یکی از مباحثی است که امشب با شهردار اصفهان مطرح می‌کنم گفت: شهرداری یکسری مطالباتی را از شرکت نمایشگاه‌ها دارد و این شرکت حاضر نیست این مطالبات را انجام بدهد و به این دلیل در راستای تغییر مکان فعلی نمایشگاه با شهرداری به توافق نمی‌رسند و نمایشگاه موجود در شان استان اصفهان نیست.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور یک هزار و 500 مدیر عوض شده و در حال حاضر در اصفهان کمتر از 15 مدیر تغییر یافته‌اند اظهار کرد: طی مدتی که بحث تغییرات مدیریتی را در استان داشته‌ایم مشکلات معیشتی مردم را پیگیری کرده‌ایم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مصلای اصفهان مشکل مالی ندارد بلکه مشکلات این پروژه از مشکلات هیئت امنایی است ادامه داد: در صورتی که پروژه مصلا به صورت جدی پیگیری شود سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ورزشگاه نقش جهان مشکلات عدیده‌ای دارد و بحث معارضین زمین به عنوان نخستین مشکلات این پروژه است تصریح کرد: از نظر منابع مالی با مشکلی در این زمینه مواجه نیستیم چراکه فولاد مبارکه از این پروژه حمایت می‌کند و در صورتی که طی چند ماه آینده ورزشگاه نقش جهان برای بهره‌برداری به فولاد مبارکه تحویل داده شود می‌توانیم فاز دوم آن را اجرایی کنیم.

زرگرپور با تاکید بر اینکه بحث چایخانه‌ها با معقوله قلیان و چایخانه‌داران را شامل می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر دادستان اصفهان عنوان می‌کند که تعداد بسیاری از چایخانه‌داران اصفهان دارای مجوز فعالیت نیستند و چایخانه‌های دارای مجوز می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

وی افزود: چایخانه‌های بدون مجوز فعالیت نیز می‌توانند ظرف مدت محدودی نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند اما براساس قانون استفاده از قلیان ممنوع است اما این قانون در هیچ جایی اجرا نمی‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه شورای اداری استان لغو نشده است و همچنان جلسات شورای اداری با حداقل افراد برگزار می‌شود تاکید کرد: شوراها و جلسات استان باید با محوریت مسئولان متولی امر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در نخستین سفری که وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی به اصفهان آمده‌اند بحث تغییر و تحولاتی در سیستم مدیریتی اوقاف اصفهان مطرح بوده است تاکید کرد: آقای وزیر و آقای مدیرکل اوقاف در جریان این موضوع بودند و این موضوع مربوط به یک ماه و نیم گذشته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اما آقای وزیر شخصا به این موضوع رسیدگی کرده است تاکید کرد: هیچ اقدامی در استان انجام نداده‌ایم و منتظر هستیم که در تهران به این موضوع رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آقای اژدری همچنان به کار خود ادامه می‌دهند افزود: تهران باید به وضعیت تغییرات مدیریتی در اوقاف رسیدگی کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه صندوق فولاد از لحاظ شکلی مشکلی ندارد و تنها مشکل آنها مربوط به نقدینگی است گفت: مشکلات این صندوق با رفع مشکلات نقدینگی آن برطرف می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر محیط زیست اعلام می‌کند که فولاد مبارکه براساس استانداردهای زیست‌محیطی آلایندگی ندارد اظهار کرد: همچنین مرجعی بالاتر از محیط زیست در تهران اعلام می‌کند که فولاد آلایندگی ندارد.

وی با بیان اینکه اما یکی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کند که فولاد مبارکه آلایندگی دارد ادامه داد: یک دستگاه رسمی به اسم محیط زیست وجود دارد و محیط زیست فصل‌الخطاب است و این اداره مرجع رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان 8/13 درصد است تصریح کرد: کمیته اشتغال را در استان در راستای رسیدگی به وضعیت اشتغال فعال کرده‌ایم و جلساتی را در راستای رفع مبادی سرمایه‌گذاری با اتاق داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مشخص است که سرمایه از استان خارج می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر 135 هزار نفر مهاجر از مناطق مختلف در استان اصفهان سکونت دارند.

انتهای پیام/63004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول