اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان اسلامشهر:

اسلامشهر پتانسیل بالقوه‌ای در زمینه صادرات دارد

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: اسلامشهر در زمینه صادرات، از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است.

اسلامشهر پتانسیل بالقوه‌ای در زمینه صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، امرالله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان که در محل شرکت تولیدی الکتروژن برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر با توجه به داشتن شرکت‌های تولیدی و صنعتی زیاد، از پتانسیل‌ها و استعدادهای بالقوه‌ای برخوردار است.

حقیقی افزود: صادرات محصولات شرکت‌های تولیدی واقع در شهرستان  اسلامشهر، یک نقطه قوتی برای این منطقه است. در این راستا در اسلامشهر شرکت‌های تولیدی وجود دارد که بالغ بر 60 درصد تولیداتشان را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط کشور و مباحث داخلی و خارجی که در زمینه صادرات وجود دارد، صادرات غیرنفتی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد، زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده صادرات کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، دولت در تلاش است که موانع پیش روی صادرات را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان رفع کند.

وی گفت: باید مسئولان ادارات و ارگان‌های ذیربط دیدگاه‌ها و تلاش‌هایشان بر این باشد که واحدهای تولیدی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند را همراهی و کمک کرده و در جهت رفع موانع و مشکلات آنها گام بردارند، نه اینکه با وضع قوانین دست و پاگیر مانع از گسترش صنعت و صادرات شوند.

حقیقی تأکید کرد: در شهرستان اسلامشهر از جهت جذب سرمایه‌گذار و گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی وجود  دارد، فقط باید برخی موانع و مشکلات پیش پا افتاده و بدسلیقگی در اجرای دقیق قوانین را برطرف کرد.

این مسئول افزود: در بحث صادرات، باید با آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات و با ترغیب تولیدکنندگان و صادرکنندگان، علاوه بر ایجاد اشتغال جدید زمینه توسعه و گسترش هرچه بیشتر صنعت را فراهم کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان خارج از اختیارات مدیران شهرستانی است، که به همین منظور  از این پس جلسات کارگروه توسعه صادرات شهرستان با حضور مدیران کل و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه جعفر علیزاده مدیر شرکت تولیدی الکتروژن با ارائه گزارشی از وضعیت این شرکت بیان داشت: اجرای سلیقه‌ای برخی از قوانین و عدم ابلاغ لکه‌های صنعتی از طریق مراجع ذیصلاح مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده که همواره با آنها درگیر هستیم.

وی افزود: اگر مسائل حاشیه‌ای برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود نداشته باشد، ما آمادگی لازم برای گسترش تولیدات و صادرات را داریم و بازار هدف نیز نیازمند محصولات ما است.

در خاتمه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان اسلامشهر، اعضای شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف این شرکت تولیدی بازدید کرده و از نزدیک با نحوه تولید محصولات آن آشنا شدند.

قابل ذکر است که شرکت تولیدی صنعتی الکتروژن در حال حاضر با تولید  بیش از 200 نوع الکتروپمپ، بیش از 60 درصد تولیدات الکتروپمپ‌های ساخت داخل کشور را به خود اختصاص داده که قریب به 65 درصد محصولات این شرکت به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول