اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه اردبیل:

سهم دانش‌آموزان اردبیل از تحصیل در هنرستان‌ها 50 درصد است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سهم دانش‌آموزان استان اردبیل از تحصیل در مراکز کار و دانش و هنرستان‌ها 50 درصد است.

سهم دانش‌آموزان اردبیل از تحصیل در هنرستان‌ها 50 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی حصار عصر امروز در کارگاه آموزشی مدیران هنرستان‌های مشگین‌شهر و جوار اظهار داشت: گرایشی که دانش‌آموزان ما با هدایت و راهنمایی مشاوران و خانواده‌ها به هنرستان‌ها و تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهند متمایز از سال‌های گذشته است که در این زمینه حتی از متوسط کشوری نیز وضعیت ما بالاتر است.

وی تصریح کرد: نیمی از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوم در این استان در مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این گرایش روز به روز بیشتر شده و دلیل آن نیز کاربردی بودن رشته‌ها و ورود دانش‌آموزان بعد از پایان تحصیلات به بازار کار است.

احمدی حصار با قدردانی از زحمات همکاران بر رعایت توسعه متوازن و اهمیت آن در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، به سهم 50 درصدی هنرجویان هنرستان‌ها از مجموع کل دانش‌آموزان دوره متوسطه در برنامه پنج ساله پنجم اشاره و نقش مدیران هنرستان‌ها را در تحقق این هدف مهم ارزیابی کرد.

این مسئول به برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی اشاره کرد و افزود: برای اولین بار آزمون پیشرفت تحصیلی و آمادگی کنکور ویژه هنرجویان هنرستان‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای ما از تقویت رشته‌های علوم انسانی، تجربی و ریاضی غفلت نکرده‌ایم و در این مجموعه‌ها نیز سعی می‌شود آزمون‌های پیشرفت تحصیلی برگزار شده و دانش‌آموزان با مهارت خاص در این مدارس حاضر شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: ما حتی تلاش می‌کنیم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که اشباع در بازار کار صورت گرفته فضایی را فراهم آوریم تا دانش‌آموزان در رشته‌های متفاوت‌تر ادامه تحصیل داده و از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز با اشاره به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جدید فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، بر اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقش مدیران در تحقق اهداف مطرح در این سند تاکید کرد.

علی فتح‌اللهی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توسعه و تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تاکید شده و پیش‌بینی می‌شود در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت صحیح و درست انجام شود.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول