اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آزمون‌های پیشرفت تحصیلی رتبه کنکور را ارتقا بخشیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در سال‌های اخیر به تقویت رتبه و جایگاه استان اردبیل در کنکور منجر شده و بستری را فراهم کرده تا رتبه این استان ارتقا یابد.

آزمون‌های پیشرفت تحصیلی رتبه کنکور را ارتقا بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جریان برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل اظهار داشت: مرحله اول آزمون پیشرفت تحصیلی با شرکت دانش‌آموزان پایه‌های اول و سوم دوره متوسطه اول در سطح مدارس استان برگزار شد که امیدواریم نتایج آن مثبت و سازنده به حال دانش‌آموزان و رشد و تعالی آنها باشد.

وی هدف از برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را ارزیابی و بررسی فرآیند کیفیت‌بخشی آموزشی و ارتقا پیشرفت تحصیلی آنها اعلام کرد.

محمودزاده در ادامه اظهار امیدواری کرد: با اجرای این آزمون‌ها شاهد ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی در سطح مدارس باشیم.

این مسئول تصریح کرد: با برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، دانش‌آموزان همزمان با تحصیل در مدارس و فرا گرفتن مطالب جدید با برنامه‌ای مشخص به تثبیت دانسته‌های خود می‌پردازند و به‌ طور پیوسته خود را محک می‌زنند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: با تجزیه و تحلیل نتایج این آزمون مشکلات و نارسایی‌های احتمالی ناشی از عوامل مؤثر در کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی از جمله محیط آموزشی مدرسه، دانش‌آموز و روش‌های تدریس و محتوای کتب درسی را شناسایی و نسبت به رفع آنها در طول سال تحصیلی متناسب با نوع مشکل اقدام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به تأثیر این آزمون در ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در این آزمون از وضعیت علمی و تحصیلی خود آگاه شده و علاوه بر آشنایی با تست‌های مختلف، خود را برای آزمون‌های بعدی آماده کنند.

* 34 هزار دانش‌آموز در آزمون‌های پیشرفت تحصیلی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: تعداد 34 هزار و 317 نفر دانش‌آموز پایه‌های اول و سوم مقطع متوسطه دوره اول در سطح نواحی و مناطق 19گانه استان در این آزمون شرکت کردند.

طوس احمدی حصار افزود: آزمون پیشرفت تحصیلی به صورت استانی در پنج ماده درسی ریاضی، علوم تجربی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس مصوبه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان دو مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی در دوره متوسطه اول و دوم و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برگزار می‌شود که مرحله اول آن امروز در مدارس استان برگزار شد.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول