اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد سرعین:

مددجویان از کارگاه‌های آموزشی قالیبافی استقبال کردند

مدیر کمیته امداد شهرستان سرعین گفت: مددجویان کمیته امداد شهرستان سرعین به ویژه در مناطق روستایی از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قالیبافی استقبال کردند.

مددجویان از کارگاه‌های آموزشی قالیبافی استقبال کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور رجایی عصر امروز در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی در روستای آتشگاه سرعین اظهار داشت: به همت کمیته‌ امداد شهرستان سرعین و با حضور 20 نفر از هنرآموزان تحت حمایت کمیته امداد کارگاه آموزش قالیبافی درجه دو این دوره‌های آموزشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی به مدت 450 ساعت در حال برگزاری است که با توجه به استقبال مخاطبان و علاقمندان برگزاری این دوره‌های آموزشی در ماه‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

رجایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی که متشکل از فرزندان و مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان سرعین هستند بعد از اتمام دوره و دریافت کارت مهارت از تسهیلات اشتغالزایی این نهاد بهره‌مند می شوند.

این مسئول با اعلام اینکه برای برگزاری این کارگاه آموزشی نزدیک به 60 میلیون ریال هزینه شده است، اضافه کرد: این کارگاه در روستای آتشگاه سرعین برگزار می‌شود تا اهالی این روستا با یادگیری و اجرای این مهارت در منازل خود صنعت قالیبافی را در منطقه رواج دهند.

وی در ادامه بیان کرد: این دوره به مدت دو ماه برگزار می‌شود که هنرجویان بعد از گذراندن دوره‌ آموزشی و شرکت در آزمون فنی در صورت قبولی موفق به عضویت اتحادیه‌ صنف بافندگان در آمده و از مزایای بیمه‌ تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کمیته امداد شهرستان سرعین یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و توجه به خودکفایی خانواده‌هاست در این زمینه اقدامات لازم آغاز شده و انتظار می‌رود اکثر مددجویان فاقد شغل بتوانند از این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بهره ببرند.

رجایی ادامه داد:‌ شغل پایدار برای مددجویان زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بیش از گذشته بتوان بر پایداری درآمد و مطلوبیت معیشت خانواده‌ها اقدامات اساسی و زیربنایی را انجام داد.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول