اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

شرکت در نماز جمعه ‌یک واجب شرعی ‌و تکلیف الهی است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه ‌یک واجب شرعی ‌و تکلیف الهی است، گفت: نماز جمعه در واقع پشتوانه عظیم مردمی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

شرکت در نماز جمعه ‌یک واجب شرعی ‌و تکلیف الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه خراسان رضوی اظهار داشت: نماز جمعه از منظر دین یک واجب شرعی و دینی و تکلیف الهی است که این واجب شرعی در عین حال آثار و برکات بسیاری نیز از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز برای نظام اسلامی ما به دنبال داشته است.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه در واقع پشتوانه عظیم مردمی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود و در هر هفته در 700 نقطه از کشور مردم به اقامه یک واجب الهی می‌پردازند، افزود: از سوی دیگر مواضع سیاسی کشور و نظام نیز در قالب سخنان و شعارهای مردم به دنیا اعلام می‌شود.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به خاصیت دوم نماز جمعه تصریح کرد: حفظ و حضور مردم در صحنه نظام و اینکه مردم خود را نظاره‌گر بیرونی نمی‌بینند از جمله نکات بسیار حائز اهمیت در نقش و اثرگذاری نماز جمعه است و مردم عملا خود را در مدیریت اجتماع سهیم می‌دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در دنیا نظامی را سراغ نداریم که بتواند صد درصد رضایت مردم در امر معیشت را تامین کند، اما به واسطه اقامه نماز جمعه، مردم و قشر متدین در صحنه حاضر بوده و با وجود آگاهی از برخی مشکلات و نارسایی‌ها حمایت خود را از نظام اعلام می‌کنند.

امام جمعه مشهد با طرح این سؤال که چقدر توانسته‌ایم در نماز جمعه  مردم را در صحنه بیاوریم، یادآور شد: اگر روند و پاسخ این پرسش، کاهنده و نزولی باشد نشان از ضعف مدیریت نماز جمعه و چه از لحاظ اجرایی و چه از لحاظ محتوایی دارد.

امام جمعه مشهد افزود: اگر مردم نسبت به نماز جمعه مسئله‌دار شوند نسبت به نظام هم مسئله‌دار می‌شوند لذا باید هر موضوعی که سبب عدم استقبال مردم می‌شود را رفع کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان گفت: آسیب‌شناسی نماز جمعه باید به صورت دقیق انجام شود و دغدغه مسئولان ستاد نماز جمعه نسبت به برگزاری آن نیز بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول