اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش بزرگداشت علامه تهرانی:

همایش بزرگداشت علامه تهرانی فردا در مشهد برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش بزرگداشت علامه تهرانی از برگزاری همایش بزرگداشت علامه تهرانی فردا پنج‌شنبه 21 آذر ماه در مشهد خبر داد.

همایش بزرگداشت علامه تهرانی فردا در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی ظهر امروز در نشست خبری همایش بزرگداشت علامه تهرانی که در مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: احیای سیره و سنت علمای الهی مصداق بارز احیای تعالیم دین و تعلیم شعائر است.

وی افزود: مرحوم علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی تهرانی از فرزانگانی بودند که در علم و عمل با اراده و همت نافذ به فتح قله‌های ربوبیت و معرفت نائل شده بود.

وی گفت: اهتمام علامه تهرانی به عرفان و سلوک الی‌الله به همراه تلاش اکید بر شریعت‌محوری و سلوک مبتنی بر فقاهت، سبب شد طلابی که به دنبال دستیابی به معنویت و علوم و معارف اسلام بودند به تدریج گرد ایشان آمده و توصیه‌های آن مرحوم را در آموزش و تهذیب سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد علامه تهرانی فرموده‌اند ایشان از جمله فرزانگان معدودی بودند که مراتب برجسته علمی را با درجات بالای معنویت و سلوک توأمان دارا بودند و در کنار فقاهت فنی و اجتهادی به فقه الله‌اکبر که از مقوله شهود و محصول تجربه حسی و مجاهدت معنوی است نیز نائل گشته بودند.

وی با اشاره به بیستمین سال ارتحال علامه تهرانی گفت: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام بزرگداشتی را با هدف ابلاغ رسالات و عرضه معارف علمی و عملی این عالم ربانی برگزار می‌کند.

واسطی افزود: این بزرگداشت روز پنج‌شنبه 21 آذر از ساعت 17 الی 21 در فرهنگسرای نور مشهد (خیابان آبکوه جنب اداره اوقاف) برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام افزود: در این همایش پنج تن از شاگردان علامه تهرانی سخنرانان این همایش خواهند بود.

وی موضوعات سخنرانی‌ها را در این همایش نوآوری‌های حکمی عرفانی، انقلاب فرهنگی در دیدگاه علامه، مکتب سلوکی علامه، نظام فکری علامه و توصیفی از علامه عنوان کرد.

واسطی با اشاره به اینکه در این همایش کتاب‌های مرحوم علامه نیز عرضه خواهد شد گفت: از علامه تهرانی بیش از 50 جلد کتاب منتشر شده است.

وی در خاتمه به چند نمونه از کتاب‌های علامه تهرانی شامل دوره سه جلدی الله‌شناسی، دوره 18 جلدی امام‌شناسی، دوره 10 جلدی معادشناسی، دوره چهار جلدی نور ملکوت قرآن، دوره چهار جلدی ولایت فقیه در حکومت اسلام، مهر تابان یادنامه علامه طباطبایی، وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام و ... اشاره کرد.

در این نشست از جدیدترین آثار تألیفی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام توسط مدیر عامل این مؤسسه رونمایی شد.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول