اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پلدختر در مجلس:

توجهی به مناطق محروم در لایحه بودجه ۹۳ نشده است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در لایحه بودجه سال ۹۳ استان‌های محروم جایگاهی ندارند.

توجهی به مناطق محروم در لایحه بودجه ۹۳ نشده است

علی کائیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، گفت: با توجه به ارائه لایحه بودجه سال 93 به مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر متاسفانه به استانی همچون لرستان که از استان‌های محروم است، توجه ویژه‌ای نشده است، به همین خاطر این امر باعث شده که نمایندگان لرستان تصمیم به تهدید استعفا بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان لرستان که نرم بیکاری آن سه برابر میانگین کشور است، باید در این بودجه توجه بیشتری به آن می‌شد، اما این‌گونه نبوده و با توجه به اینکه مطالبه اصلی این مردم رفع بیکاری و توسعه لرستان است و جز این لایحه راه دیگری برای توسعه لرستان وجود ندارد، ما تصمیم گرفته‌ایم که ضمن احترام به دولت اگر توجهی به بودجه لرستان نشود، از سمت خود استعفا دهیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در لایحه بودجه 93 علاوه بر اینکه ردیف‌های بودجه ملی ما تقویت نیافته در برخی موارد نیز این بودجه‌ها در مرز حذف قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه این اعتبارات نمی‌تواند مشکلی از مشکلات لرستان را حل کند و با این اعتبارات استان‌های محرومی همچون لرستان هیچ‌وقت نمی‌توانند توسعه یابند.

وی افزود: در بودجه سال 93 برای راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و خوزستان که 670 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این به معنی حذف این پروژه ملی است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نماینده‌های لرستان مجلس در صورتی که به این استان توجه نشود از سمت خود استعفا می‌دهند.

وی افزود: پیشنهاد برخی از نمایندگان این است که از 38 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور، 8 هزار میلیارد تومان آن را در اختیار دولت و مابقی یعنی 30 هزار میلیارد تومان آن را در اختیار 30 استان کشور قرار دهند که اگر این‌گونه باشد عدالت رعایت می‌شود و استان لرستان هم می‌تواند بخشی از این محرومیت‌ها را جبران کند.

انتهای پیام/2304/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول