اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت عنوان کرد

کمبود حضور مبلغان دینی در شهرستان باشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت با بیان این‌که در 114 روستای باشت فقط دو روحانی وجود دارد، گفت: کمبود حضور مبلغان دینی در شهرستان باشت به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است که لازم است هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای آن اندیشید.

کمبود حضور مبلغان دینی در شهرستان باشت

حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: کمبود حضور مبلغان دینی در شهرستان باشت به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است که لازم است هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای آن اندیشید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت با بیان این‌که تاکنون بیش از چند بار این موضوع طی در خواست‌هایی به مسئولین ذی‌ربط اطلاع داده شده است ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است، افزود: روحانیت و مبلغان دینی در هر شهرستان عاملان اصلی حفظ و ترویج احکام و ارزش‌های دینی به نسل‌های جوان و عموم افراد هستند که بی‌توجه بودن به آن و نبود روحانی به معنای فقر فرهنگی در راستای ارزش‌های اسلامی است.

وی در ادامه به ضرورت و اهمیت وجود روحانیت در روستاها اشاره کرد و گفت: وجود مبلغان دینی در روستا علاوه بر افزایش سطح علوم دینی افراد موجب آرامش روحی و معنوی در روستا نیز می‌شود.

به گفته ظهرابی وجود روحانی در روستاها با افزایش سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همراه خواهد شد بنابراین توجه به این امر از ضروریات فعلی شهرستان باشت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت تصریح کرد: با توجه به این‌که جامعه ما یک جامعه دینی و اسلامی است کمبود روحانی در برخی از مناطق غیر قابل چشم پوشی بوده و از نقاط ضعف جامعه به‌شمار می‌آید.

وی اذعان کرد: در زمانی که دشمنان ایران اسلامی به شدت بر علیه ما فعالیت‌های گسترده‌ای را در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها انجام می‌دهند ما باید قادر باشیم که شرایط لازم را جهت برخورداری عموم افراد از نعمت روحانی و مبلغان دینی را فراهم کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت با بیان این‌که اداراتی که دارای تعداد پرسنل و کارکنان زیادی هستند باید به فکر تأمین روحانی برای اقامه نماز جماعت در ادارات باشند، افزود: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را هم می‌توان در قالب نماز جماعت انجام داد و به نتیجه رساند.

ظهرابی با اشاره اینکه در مورد تقویت، ارتقا و ترویج فرهنگ نماز به خصوص اقامه نماز جماعت مسئولان باید برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثری انجام دهند، گفت: اهمیت بالای نماز در ساختن خانواده، اجتماع و تعالی جامعه است و به خوبی قابل مشاهده است و در هیچ شرایطی نباید از آن غافل شد.

ظهرابی تعداد کل روحانیون و مبلغانی که به صورت مستمر در باشت فعالیت دارند را 12 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که ادارات و مدارس ما از وجود روحانی بی‌بهره هستند و مساجد ما در روستاها نیز کمبود روحانی را به شدت احساس می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت با بیان این‌که در 114 روستای باشت فقط دو روحانی وجود دارد، ابراز کرد: در صورت احداث حوزه علمیه در شهرستان باشت می‌توان اقدام بسیار بزرگ و گسترده‌ای در زمینه حضور مبلغان در منطقه به وجود آورد.

وی همچنین از عملکرد‌ شایسته و بزرگ حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در حمایت از این اداره و پیگیری‌های مستمر در راستای رفع مشکلات فرهنگی و دینی افراد در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/82007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول