اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

دانش‌آموزان مشهدی با شعار هوای پاک رکاب می‌زنند

همایش دوچرخه‌سواری ویژه دانش‌آموزان با شعار «هوای پاک، ورزش و سلامتی» فردا در مشهد برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان مشهدی با شعار هوای پاک رکاب می‌زنند

دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه این همایش با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حق برخورداری از هوای پاک با همکاری اداره آموزش و پرورش و هیئت دوچرخه‌سواری استان ویژه دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش از ساعت 8:30 دقیقه صبح روز پنجشنبه از عرصه میدان شهدا آغاز خواهد شد و دوچرخه‌سواران پس از گذر از چهارراه میدان بار، راهی خیابان فردوسی می‌شوند.

سید مجتبی جاودانی نقطه پایانی همایش را سالن شهید بهداشتی اعلام کرد و گفت: در این برنامه علاوه بر ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، دانش‌آموزان مستعد این رشته توسط کمیته استعدادیابی هیئت شناسایی خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه همایش دوچرخه‌سواری با این وسعت برای نخستین بار است که در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش‌های دوچرخه‌سواری که تاکنون در مشهد برگزار شده، روزهای جمعه و در مسیرهای خلوت بوده اما برنامه‌ریزی‌های زیادی برای همایش روز 21 آذرماه صورت گرفته است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مشهد افزود: علت انتخاب روز کاری برای برگزاری همایش و این مسیر شلوغ، زدن تلنگری به مردم و مسولان است تا بیشتر به بحث آلودگی هوا توجه کنند.

جاودانی یادآور شد: اگرچه این همایش ویژه دانش‌آموزان پسر است اما مشکلی وجود ندارد برای حضور شهروندانی که تمایل به شرکت در این حرکت را دارند.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم 800 تا هزار دانش‌آموز در این همایش شرکت کنند که در بعد خود حرکت بزرگی است.

صفدر سلطانی با بیان اینکه برگزاری این همایش از دو بعد آموزشی و سلامتی اهمیت دارد، افزود: این اداره وظیفه هدایت و پیشرفت ورزشی دانش‌آموزان را بر عهده دارد و در این همایش نیز به عنوان یکی از ابعاد مورد نظر به دنبال آن است.

وی بحث دیگر را مسئله بهداشت و سلامت دانش‌آموزان دانست و گفت: با توجه به آلودگی هوای مشهد، تصمیم گرفته شد تا همایش دوچرخه‌سواری با هدف فرهنگ‌سازی عمومی برگزار شود.

سلطانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند آموزش‌هایی که دیده‌اند را به خانواده و اطرافیان خود منتقل کنند، تصریح کرد: این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند استارتی برای ایجاد حساسیت در شهروندان باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: برای دختران نیز همایش‌های جداگانه‌ای در قالب پیاده‌روی و کوهپیمایی برگزار شده که به همان روند خود ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول