اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت خبر داد

اجرای طرح مسجد‌محوری در مساجد باشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت از اجرای طرح مسجد‌محوری در مساجد این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح مسجد‌محوری در مساجد باشت

حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: طرح مسجد محوری با هدف حمایت و فعال‌سازی برنامه‌های فرهنگی مساجد با حضور جوانان در سه مساجد شهرستان باشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار و با حمایت اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان باشت اجرا می‌شود، افزود: در این طرح به منظور تقویت فرهنگ مسجد محوری، مبلغی بودجه و اعتبار به مساجد اختصاص داده می‌شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون احیای مناسبت‌های دینی و مذهبی در محل مساجد زمینه‌ها را جهت مشارکت بیشتر افراد به خصوص جوانان در این مکان‌های معنوی و برخورداری از فضای معنوی آن فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم و مورد تقاضای افراد مشتاق چون قرآن و مسائل احکام می‌توان تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را جذب مسجد و مسائل دینی کرد.

ظهرابی عنوان کرد: مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه است و جذب افراد به روش‌های مختلف به سمت مسجد باید در دستور کار عموم مسئولان و مردم قرار گیرد.

این مسئول مساجد را پایگاه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: حضور جوانان در سنگرهای مقاومت و پایگاه‌های عظیم‌البنیانی چون مسجد خواهان حمایت و اطلا‌ع‌رسانی عمومی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت تصریح کرد: اهمیت مسجد در میان مردم جامعه نشانه‌ای از پذیرش و استقبال مردم مسلمان نسبت به دین اسلام و ارزش‌های دینی آن و عمل به دستورات اسلامی است و این را به خوبی با حضور عموم مردم در مساجد سراسر کشور حتی در دور افتاده‌ترین نقاط نیز شاهد هستیم.

مساجد به عنوان معبودگاه مسلمانان نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در تربیت دینی ،عبادی ،اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارد و در این راستا از عمده‌ترین وظایف ما جذب و حفظ نسل جوان و نوجوان به سمت و سوی مسجد است.

انتهای پیام/82007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول