اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

آبشار بیشه لرستان ساماندهی می‌شود

استاندار لرستان گفت: آبشار بیشه لرستان از لحاظ گردشگری ساماندهی می‌شود.

آبشار بیشه لرستان ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد هوشنگ بازوند سه‌شنبه شب در جلسه ساماندهی گردشگری آبشار بیشه لرستان در خرم‌آباد گفت: برای ساماندهی این آبشار سرمایه‌گذار بومی آن مشخص شده و به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین میراث فرهنگی، معاونت عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل منابع طبیعی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد می‌شود.

وی افزود: بعد از این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه طرح مشاور را برای تصویب به کارگروه گردشگری ارسال و با تصویب این طرح تا پایان سال این پروژه به سرمایه‌گذار واگذار و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: متأسفانه منابع گردشی مالی بانک‌های لرستان ناچیز است و باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه حداقل 60 درصد سهم آورده خود را در نظر گرفته و 40 درصد روی تسهیلات بانکی حساب باز کند.

بازوند گفت: بدترین کار برای یک استان پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی ندارند و استان لرستان متأسفانه در این زمینه ضربه سنگینی خورده است.

این مسئول از همه مدیران و سرمایه‌گذاران بومی استان خواست طرح‌های خود را بررسی و مطالعه و اگر توجیه اقتصادی داشته آنها را عملیاتی کنند.

استاندار لرستان گفت: اگر می‌خواهیم استان لرستان توسعه یابد باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم که توجیه اقتصادی داشته باشند زیرا در حال حاضر بیشتر مشکلات استان لرستان شامل طرح‌هایی است که توجیه اقتصادی نداشته و سرمایه‌گذاران آنها را رها کرده‌اند.

این مسئول گفت: از سرمایه‌گذار بخش خصوصی در لرستان می‌خواهیم که این طرح را به خوبی بررسی کند و اگر توجیه اقتصادی داشته فاز نخست آن را انجام دهد.

بازوند افزود: در صورتی که این پروژه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند از آنها به خوبی استقبال می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: باید در منطقه آبشار بیشه با رویکرد گردشگران خارجی و داخلی زیرساخت‌ها فراهم شود.

بازوند خاطرنشان کرد: برای جداکردن آبشارهای لرستان از همدیگر طی چند روز آینده این مشکل را حل می‌کنم.

وی به بحث گازرسانی در آبشار بیشه اشاره کرد و گفت:‌ مدیرعامل شرکت گاز لرستان باید قصد گازرسانی به آبشار بیشه و روستاهای اطراف آن را در دستور کار خود قرار دهد هرچند که هزینه‌بر باشد.

انتهای پیام/2304/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول