اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مشاوره خانواده سازمان نظام روانشناسی مطرح کرد

ضرورت تبیین الگوی مشاوره بر اساس آموزه‌های اسلام ناب

دبیر کمیسیون مشاوره خانواده سازمان نظام روانشناسی با اشاره به ضرورت تبیین الگوی مشاوره بر اساس آموزه‌های اسلام ناب گفت: تفکرات مشاوران غربی جوابگوی نیاز افراد و خانواده‌ها در جامعه اسلامی نیست.

ضرورت تبیین الگوی مشاوره بر اساس آموزه‌های اسلام ناب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی مشاوره با محوریت دین و بهداشت روان، خدابخش‌احمدی اظهار داشت: الگوی اسلامی ـ ایرانی مشاوره باید بر اساس آموزه‌های اسلام ناب تبیین شود و جوهر حقیقت این مهم رسیدن به سبک زندگی جامعه اسلامی است.

به گفته مسئول مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله، می‌توان به دور از تقلید مدل‌های غیراسلامی برمبنای الگویی برآمده از قرآن و عترت، الگویی را ایجاد کرد که علاوه بر مدل توسعه غربی که تنها بر توسعه مادی توجه دارد، معنویت را نیز گسترش دهد.

احمدی عنوان کرد: گفتمان‌سازی الگوی اسلامی ـ ایرانی مشاوره نیاز و ضرورت فعلی جامعه اسلامی ایران است و در این گفتمان‌سازی باید بر فکر، علم و معنویت تکیه شود.

وی با بیان اینکه اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه می‌توانند در این باره نقش بسیار مهمی ایفا کنند، افزود: سرمایه‌گذاری بر نخبگان جوان و مستعد حوزه و دانشگاه و اهتمام به ایجاد بستر‌های لازم برای تربیت نیروی علمی مورد نیاز کشور در راستای ارائه الگوی اسلامی ایرانی مشاوره و گفتمان‌سازی الگوی اسلامی مشاوره اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول