اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

بهره‌گیری از نظرات مراجع تقلید در برنامه‌های جمکران

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده با همکاری مسئولان قم و کشور پیگیری شده و از نظرات مراجع تقلید استفاده می‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم جمعیتی که به قم مشرف می‌شوند با دست خالی برنگردند.

بهره‌گیری از نظرات مراجع تقلید در برنامه‌های جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان عصر امروز در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر ارائه تسهیلات به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و همچنین ارائه خدمات فرهنگی و معنوی در این مکان مقدس تاکید دارند، تصریح کرد: تلاش این است در زمینه تامین تسهیلات به گونه‌ای هدف‌گذاری شود که در آینده شاهد حضور بیشتر زائران در مسجد مقدس جمکران باشیم.

وی با اشاره به اینکه میزان زائران حال حاضر مسجد مقدس جمکران رقمی بالغ بر 15 تا 20 میلیون نفر در سال برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: با فراهم کردن شرایط مطلوب این رقم به چند برابر افزایش خواهد یافت.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه قم به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محل عبور بسیاری از مردم است، بیان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که زمان استقرار زائران در این شهر بالغ بر چند ساعت است در حالی که باید تلاش کنیم مدت زمان حضور زائران در قم افزایش یافته و به چند روز برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن شرایط مطلوب زمینه‌ای فراهم کنیم که زائران با حضور در شهر مقدس قم از فیوضات حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بهره‌مندی از نظرات مراجع عظام تقلید را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: اماکن مقدسه، حوزه‌های علمیه و سایر مجموعه‌هایی که در قم قرار دارند می‌توانند در تقویت فرهنگ تشیع نقش داشته باشند و مردم و زائران بهره بیشتری از آن‌ها ببرند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده با همکاری مسئولان قم و کشور پیگیری شده و از نظرات مراجع تقلید استفاده می‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم جمعیتی که به قم مشرف می‌شوند با دست خالی بر نگردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تمام کسانی که از قم خارج می‌شوند باید در ارتباط با مسائل معنوی و معارف دین با دست‌پر خارج شوند، خاطرنشان کرد: روحیه پذیرش ویژه‌ای در قم، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران وجود دارد و در مکان‌های دیگر کمتر مشاهده می‌شود که مردم این قدر آمادگی پذیرش داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم با شکوه در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با همکاری مجموعه حوزه علمیه و نهادهای قم برنامه راهپیمایی بزرگ از حرم تا جمکران به شکل باشکوهی برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه این مراسم با زیارت اربعین در حرم حضرت معصومه(س)‌شروع می‌شود، بیان کرد: پس از قرائت زیارت جمعیت به طرف مسجد جمکران حرکت می‌کنند و در این مسجد با زیارت ناحیه مقدسه و نماز مغرب برنامه پایان می‌یابد.

وی در پایان از آیت‌الله شبیری زنجانی دعوت کرد تا نماز مغرب و عشای روز اربعین حسینی را در مسجد مقدس جمکران اقامه کند.

انتهای پیام/78010/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول