اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بسیج دانشجویی

کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی این دانشگاه شرکت کردند.

کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یکی دیگر از سلسله نشست‌های کرسی آزاد اندیشی با محوریت دانشجوی سیاسی دانشگاه سیاسی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

این برنامه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ظهر امروز در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی این دانشگاه انجام شد.

این کرسی آزاد اندیشی با موضوع 16 آذر؛ روز عدالت‌خواهی و غرب ستیزی یا روز جنجال‌های سیاسی برگزار شد که تعدادی از دانشجویان تشکل‌های مختلف دانشجویی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این برنامه مجید منادی سردبیر هفته‌نامه رسانه جنوب استان خوزستان به عنوان کار‌شناس حضور یافت و به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی می‌خواهیم یک جریان دانشجویی را بشناسیم دو روش وجود دارد که شناخت استراتژیک جریان و روش تاکتیکی هستند.

منادی تصریح کرد: در روش تاکتیکی بر اساس اسناد موجود به بررسی دیدگاه‌ها و نظرات جریان می‌پردازیم و در روش استراتژیک نیز باید جریان را از یک دید فرا‌تر و به قول معروف از بالا بنگریم.

این فعال مطبوعاتی در ادامه یادآور شد: جریان دانشجویی یک مولفه‌های ثابتی دارد که از‌‌ همان سال 1332 تا کنون ادامه داشته و یکی از آن‌ها استکبار ستیزی است.

وی در همین رابطه افزود: این مولفه از‌‌ همان سال‌های نخست شکل‌گیری جریانات دانشجویی وجود داشته و در 13 آبان نیز منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران شد.

سردبیر هفته نامه رسانه جنوب انتقاد کردن از دولت‌ها را یکی دیگر از مولفه‌های جریانات دانشجویی در کشور ایران بیان کرد و گفت: این مولفه نیز در زمان‌های مختلف وجود داشته است.

وی در انتقاد از سخنان یکی از دانشجویان که شکل گیری جریانات دانشجویی را از پس از دوران دفاع مقدس بیان کرده بود تصریح کرد: اگر به آمار شهدای این دوران نگاه کنیم تعداد زیادی از شهدا دانشجو بوده‌اند گه نباید آن‌ها را از جریانات دانشجویی دور بدانیم.

منادی خاطرنشان کرد: سیدالشهدای دانشجویان شهید، سیدمحمدحسین علم الهدی است که مظلومانه و غریبانه به همراه تعداد دیگری از دانشجویان سراسر کشور در دیماه سال 1359 در هویزه به شهادت رسید.

به گفته وی، اوج فهمیدگی و روشن بینی یک دانشجو زمانی است که متوجه شود دشمن به خام میهنش تجاوز کرده، درس و کلاس را‌‌ رها کند و به میدان نبرد برود.

این دانشجوی اهوازی در ادامه به بیان برخی آسیب‌های جریانات دانشجویی پرداخت و عنوان کرد: هر جریان سیاسی که در بیرون وجود دارد می‌خواهد از شور، نشاط و پتانسیلی که در دانشگاه وجود دارد استفاده کند.

منادی با توصیه به دانشجویان برای وارد نشدن در احزاب سیاسی تاکید کرد: وقتی در چهارچوب یک حزب قرار گرفتیم منافع و مصالح آن حزب ما را از آرمان خواهی دور می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته نباید آرمان‌های ما را کوچک کنند به نهادینه کردن چند حرکت بزرگ فرهنگی در کشور از سوی دانشجویان اشاره کرد و گفت: اعتکاف و اردوهای راهیان نور دو کار بزرگی است که ابتدا از دانشگاه و توسط دانشجویان آغاز شد.

وی، موضوع وقف دانشگاه آزاد اسلامی را یکی دیگر از مباحثی عنوان کرد که با روشن‌بینی دانشجویان خنثی شد.

وی متذکر شد: جریان دانشجویی متعلق به دانشجو و دانشگاه است و اگر کسی یک تشکل دانشجویی را پایه گذاری کرد بنا نیست که تا آخر عمر آن را اختصاصی خود بداند.

انتهای پیام/72010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول