اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

گردانندگان پیست اسکی آبعلی تنها به فکر سود خود نباشند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: گردانندگان پیست اسکی آبعلی تنها به فکر سود خود نباشند و برای امدادرسانی به حادثه‏‌دیدگان احتمالی نیز تدابیری بیندیشند.

گردانندگان پیست اسکی آبعلی تنها به فکر سود خود نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: برای حل برخی از مشکلات نیاز به حمایت و اعتبار استانی داریم که در حضور مدیرکل مدیریت استان تهران مطرح خواهد شد.

وی به قرار داشتن شهرستان دماوند در منطقه آب‌ و هوایی برف‌خیز اشاره کرد و افزود: شهرستان دماوند زمستان‎های سختی دارد و عبور دو جاده محوری و مواصلاتی هراز و فیروزکوه از این شهرستان، اهمیت مدیریت صحیح و دقیق بحران زمستانی را بیشتر می‌کند.

محمود‌ی‏‌فرد در ادامه در خصوص میزان مصرف سوخت سهمیه مازاد زمستانی در ادارات اظهار کرد: ادارات و نهادها باید گزارش کاملی از نحوه مصرف این سهمیه، به شرکت نفت شهرستان یا دبیرخانه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری ارائه دهند.

وی در خصوص خدمات‌رسانی دستگاه‌های امدادی در پیست آبعلی در فصل زمستان تصریح کرد: پیست آبعلی یک مجتمع ورزشی و تفریحی است که بخشی از نیاز شهرستان و حتی استان تهران را در این حوزه برطرف می‌کند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به خصوصی بودن پیست آبعلی، دستگاه‌های امدادی مانند اورژانس و هلال احمر وظیفه‌ای در خصوص خدمات‌دهی به این مجموعه ندارند؛ هرچند تاکنون این خدمات از سوی این نهادها به دلیل نیاز و وجدان کاری انجام شده ‌است.

وی اضافه کرد: مدیران پیست آبعلی باید در راستای مجهز کردن مجموعه خود به نیروها و امکانات امدادی مانند آمبولانس و امدادگر، اقداماتی انجام دهند تا وقت و توان امکانات و نیروی انسانی هلال احمر و اورژانس را به ویژه در مواقع بحران نگیرند.

محمودی‎فرد تأکید کرد: در سال‎های گذشته، در گزارش‎هایی آسیب‌های جدی در مجموعه پیست به هموطنان دریافت شده که باید علل این آسیب‌ها شناسایی و برطرف شود و گردانندگان پیست تنها به فکر انتفاع از مجموعه خود نبوده و به خدمات‌رسانی و مناسب‌سازی نیز بپردازند.

وی در این زمینه به لزوم مشارکت بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: هرچند پیست آبعلی یک مجموعه خصوصی است اما با توجه به ‌اینکه مورد استفاده عموم است، ما نیز باید دخالت کرده و در بهبود شرایط تلاش کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند همچنین از همه دستگاه‌های عضو این ستاد خواست که گزارش عملکرد خود را به ستاد ارائه دهند و به مصوبات جلسات توجه ویژه داشته باشند.

محمودی‎فرد از احتمال تشکیل یک تیم ارزیابی و پیگیری گزارشات در این ستاد نیز خبر داد و بیان کرد: در صورت تشکیل این تیم، بر عمکرد دستگاه‌ها نظارت خواهد شد تا از وضعیت بهتری برخوردار شویم.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول