اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بسیجیان

همایش «بسیج و امنیت اجتماعی» در شاهرود برپا شد

همایش تخصصی «بسیج و امنیت اجتماعی» با حضور شماری از مسئولان و بسیجیان در شاهرود برپا شد.

همایش «بسیج و امنیت اجتماعی» در شاهرود برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود ظهر امروز در این نشست تخصصی که با حضور مسئولان عملیات پایگاه‏های مقاومت بسیج مساجد و محلات خاتم‎الأنبیا (ص) و به میزبانی پایگاه بسیج امام جواد (ع) و با حضور 30 نفر برگزار شد، اظهار داشت: این نشست با هدف تبیین نقش بسیج و عملکرد آن در امنیت اجتماعی در سطح جامعه و نقش بسیج در امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

روح‏الله اشرفی افزود: باید با توجه به تحلیل و بررسی عملکرد خود در سطح اجتماع برای رسیدن به تمدن بزرگ نوین اسلامی تلاش کنیم.

کارشناس تربیتی بسیج شاهرود نیز گفت: باید توجه داشته باشیم که حرکت در طریق قرآن و اهل بیت (ع) می‎تواند ما را رهنمون به سعادت کند و گرنه ما در گمراهی و جهالت فرو می‏رویم و نابود می‏شویم.

محمدحسین رجبی با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: اگر به روایات اسلامی مراجعه کنیم، نحوه برخورد زن با مرد، مرد با زن، فرزندان و در یک کلام چگونه زیستن را می‏فهمیم.

وی اضافه کرد: باید توجه کنیم که چقدر به معیارهای اسلامی نزدیک هستیم، مسلمان بودن تنها به نماز و روزه و حج نیست و وقتی به حضرت زهرا (س) و زندگانی آنها نگاه می‏کنیم، برای زندگی ما درس است.

این کارشناس تربیتی بسیج خاطر نشان کرد: برخورد حضرت زهرا (س) با همسر و فرزندان را می‏بینیم که با تربیت اسلامی فرزندانی تحویل جامعه می‏دهند که اسلام را زنده نگه می‎دارند و امام حسین (ع) در این راه جان خود و فرزندان خود را فدای اسلام می‏کند.

وی تصریح کرد: برای زن شفیعی مؤثرتر از شفاعت و رضایت همسرش نیست و زن در خانواده نقش برجسته‏ای دارد، زن با رسالت زینبی نقش عمده‏ای در هدایت و تربیت همسر و فرزندان خود در جهت موافق اسلام و معنویت دارد.

رجبی بیان داشت: مادر است که کانون خانه را گرم و پاک و محکم می‏سازد، اگر مادر رشد کند فرزندان نیز رشد می‏کنند، ما باید تصمیم به خوب شدن بگیریم؛ اگر واقعاً تصمیم بگیریم خدا هم کمک می‏کند.

وی با بیان اینکه اگر توجه نکنیم روز به روز به گرداب لجن فرو می‏رویم، افزود: کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند مسلمان بودند و جزو صحابه و یاران پیامبر و علی (ع) قرار داشتند و ظاهر اسلام را خوب رعایت می‏کردند.

کارشناس تربیتی بسیج شاهرود اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که حرکت در طریق قرآن و اهل بیت (ع) می‏تواند ما را رهنمون به سعادت کند وگرنه ما در گمراهی و جهالت فرو می‏رویم و نابود می‏شویم.

رجبی تأکید کرد: باید از سیره امام راحل (ره) و شهدا و علما که در طریق قرآن و سنت قدم برداشتند، الگو بگیریم و سبک زندگی خود را آن گونه که اسلام می‏خواهد برنامه‏ریزی و اجرا کنیم تا موفق شویم.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول