اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

نظارت بر عطاری‌ها جدی‌تر انجام شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خواستار نظارت بیشتر بر مراکز توزیع عرضه مواد غذایی شد و گفت: نظارت بر عطاری‌ها جدی‌تر پیگیری شود.

نظارت بر عطاری‌ها جدی‌تر انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا مرادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگاه هماهنگ کننده برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: عملکرد ستاد بیشتر در حوزه نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها است و وظیفه داریم در این حوزه آگاه‌سازی کنیم و جامعه را با فرهنگ پیشگیری آشنا کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده برای کاهش معضل اعتیاد و اقدامات برای ترک معتادان در مازندران اشاره کرد و گفت: با اعتبار ملی مرکز ترک اعتیاد در استان مازندران همزمان با 18 استان دیگر احداث شد.

وی اضافه کرد: مرکز ترک اعتیاد ساری در هر دوره بیش از 100 نفر را پذیرش کرد.

مرادی بیان داشت: دوره درمان در این مرکز یک تا شش ‌ماهه است و تاکنون نزدیک به 373 نفر در این مرکز به طور رایگان درمان شدند.

وی درباره امکانات درمانی این مرکز گفت: این مرکز مجهزترین مرکز ترک اعتیاد مازندارن است که برای کمک به کاهش معضلات اعتیاد در استان مازندران دایر شد و در این مرکز پزشک، پرستار و روانشناس حضور دارند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: نیروهای درمانگر این سازمان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می‌کنند.

این مسئول درباره روند پذیرش بیماران این مرکز بیان داشت: خانواده‌های که فرد معتاد دارند در صورت تمایل فرد برای ترک اعتیاد به صورت حضوری به این مرکز مراجعه می‌کنند و عملیات درمانی بر روی این افراد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌های که فرد معتاد در خانواده دارند و با مقاومت بیمار مواجه هستند می‌توانند از طریق مراجعه با مراکز قضایی فرد مورد نظر را با حکم قضایی به این مرکز تحویل دهند.

مرادی گفت: این مرکز گنجایش پذیرش بیش از 450 بیمار معتاد را به طور همزمان دارد و فعالیت این مرکز شامل معتادان زن می‌شود و مرکز ترک اعتیاد بانوان این مرکز نیز فعال است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران به نقش اثرگذار خانواده‌ها در روند فعالیت فرزندان اشاره کرد و تصریح کرد: توزیع مواد مخدر به اشکال گوناگون در جامعه وجود دارد و نظارت خانواده برای جلوگیری از بحران در زندگی و جامعه بسیار اثر گذار است.

وی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار مشخص برای بهبود یافتگان مواد مخدر در سطح کشور شد و گفت: حمایت‌های بعد از ترک اعتیاد برای بهبود یافتگان بسیار مهم است.

مرادی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر مراکز توزیع مواد غذایی،داروخانه‌ها و عطاری‌ها در سطح استان مازندران شد و اظهار داشت: عرضه برخی داروها در عطاری‌ها ممکن است بعدا افراد را به سمت اعتیاد سوق دهد.

 به گزارش فارس،مرکز ترک اعتیاد که زیر نظر این ستاد در مرکز استان فعالیت می‌کند در روستای قاجار خیل ساری در مسیر پلاژهای دریای ساری احداث شد که این مرکز تابستان امسال با حضور وزیر کشور افتتاح شد.  

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول