اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

جایگزینی سیستم تلفیقی در صنعت طیور به‌ جای تولید جزیره‌ای

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی لازمه تولید بهینه در کشور را استفاده از سیستم تلفیقی به جای تولید جزیره‌ای دانست.

جایگزینی سیستم تلفیقی در صنعت طیور به‌ جای تولید جزیره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس در قم، حسن رکنی ظهر امروز در مجمع معاونین امور دام وزارت جهاد کشاورزی 17 استان کشور که به میزبانی قم برگزار شد با اشاره به زمان برداشت ذرت در کشور گفت: تامین نهاده‌های دامی به سرعت در حال انجام است.

وی از فراوانی ذرت در کشور خبر داد و اظهار داشت: در مورد ذرت دغدغه‌ای وجود ندارد و کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی در بنادر کشور در حال ترخیص است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مورد سویا به عنوان دیگر نهاده دامی گفت: سویا به میزان کافی در کشور وجود دارد و مرغداران و دامداران می‌توانند برای تهیه آن به شرکت پشتیبانی دام مراجعه کنند.

رکنی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: کشور باید به سمت تولید اقتصادی حرکت کند زیرا استمرار تولید نیازمند تولید اقتصادی است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مورد تعیین قیمت شیر به عنوان کالای اساسی گفت: دولت تلاش می‌کند این کالای اساسی قیمت منطقی داشته باشد و ساز و کارهایی برای جبران تفاوت بهای تمام شده و قیمت نهایی اندیشیده شده است.

رکنی با اشاره به تشکیل مجمع معاونین امور دام منطقه یک کشور به میزبانی استان قم گفت: از مباحث این مجمع سیاستگذاری جدید معاونین دام وزارت جهاد کشاورزی در صنعت طیور است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در صنعت طیور کشور نامناسب است، اظهار داشت: باید به سمت استفاده بهینه از نهاده‌های موجود در کشور و افزایش بهره‌وری پیش برویم.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولیدکننده‌ها در کشور اغلب به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، گفت: باید به سمت مدیریت تلفیقی پیش برویم.

رکنی افزود: تولید مرغ مادر، مرغ گوشتی، خوراک دام، کشتارگاه و عرضه محصول با قیمت مناسب باید به شکل مدیریت تلفیقی انجام شود.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کاهش طول دوره پرورش طیور است، گفت: میانگین پرورش مرغ در ایران 50 روز و در کشورهای پیشرفته 35 روز است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ضریب تولید غذایی در دنیا 1,5 و در ایران بالای 2 است.

رکنی با بیان اینکه این اهداف جز با احداث سیستم تلفیقی در کشور حاصل نمی‌شود، گفت: اتحادیه تعاونی و متخصصان به دنبال پیاده کردن سیستم تلفیقی هستند و در برخی استان‌ها از جمله آذربایجان غربی، مازندران، گیلان و گلستان این سیستم اجرا شده است.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول