اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

اختلاس 3 هزار میلیاردی تجربه بدی برای خوزستان بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اختلاس سه هزار میلیاردی تجربه بدی برای خوزستان بود و باید تا روز قیامت یک عبرت فراموش نشدنی شود.

اختلاس 3 هزار میلیاردی تجربه بدی برای خوزستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در همایش مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت نظام اداری که ظهر امروز در مجمتع رفاهی ملی حفاری برگزار شد اظهار کرد: روایاتی از پیامبر اکرم، ائمه اطهار در خصوص موضوع سلامت نظام اداری، ارتقا آن و مبارزه با فساد وجود دارد.

وی به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: این نامه به عنوان قدیمی‌ترین نامه‌ای که از ابتدای اسلام به جا مانده است در سازمان ملل ثبت شده است.

جزایری خاطرنشان کرد: در این نامه به سلامت اداری، حسن نیت کارکنان، پاکی و تقوای آن‌ها اشاره شده است. در این نامه آمده است که تنها به استخدام کارکنان اکتفا نکنید بلکه ابتدا آن‌ها را به صورت آزمایشی به کار بگیرید تا ضعف‌های آن‌ها را بشناسید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نورچشمی بودن منشأ شعبه‌هایی از جرم و جنایت است، اذعان کرد: هیچ‌گاه به عواملی که استفاده می‌کنید براساس نور چشمی بودن پست ندهید.

وی بر لزوم نظارت در ادارات تاکید کرد و گفت: باید بازرسانی صادق، امانتدار و وفادار به نظام استفاده شود به‌گونه‌ای که با عقیده راسخ به نظام اسلامی به قیمت جان خود از مصالح نظام کوتاه نیایند.

جزایری اضافه کرد: اگر نظارت در ادارات به خوبی اعمال شود در کارکنان برای بهتر کار کردن انگیزه ایجاد می‌شود و نسبت به ارباب رجوع برخورد بهتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در دستور کار حضرت علی (ع) به مالک اشتر استفاده از تشویق تنبیه نیز بیان شده است عنوان کرد: علی (ع) مسئولیت‌های بسیاری را به عهده رئیس دولت گذاشته است که البته این مسئولیت‌ها به مدیران رده‌های پایین نیز عمومیت پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به فرمایش حضرت علی (ع) اینگونه اشاره کرد:‌ ای مالک مبادا خادم و خائن در نظر تو مساوی باشند زیرا باعث دلمردگی خوبان و تحرک و شجاعت افراد بد و فاسد می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از سیستم تنبیه و تشویق در ادارات اشاره کرد و گفت: مرتب باید برنامه‌هایی برای وعظ، ارشاد و اطلاع کارمندان از قوانین تنبیهی برگزار شود.

جزایری با اشاره به اینکه پند و اندرز در پیگیری و اطلاع از مقررات کشوری بسیار موثر است عنوان کرد: گاهی بعضی از اشخاص بعد از ارتکاب جرم و گناه، نالان و پریشان می‌شوند. آن‌ها اگر از عواقبی که برایشان گران و وخیم است اطلاع داشتند به این جرم و بزه مبتلا نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در اهواز فرق انسان و حیوان را در عبرت آموزی دانست و تصریح کرد: از ویژگی‌های انسان تعقل و عبرت گرفتن از گذشته است تا به حوادث مشابه گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه اختلاس سه هزار میلیاردی برای خوزستان تجربه بدی بود اظهار کرد: این اختلاس باید تا روز قیامت برای ما عبرتی بزرگ و فراموش نشدنی باشد.

انتهای پیام/72011/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول