اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام واعظ موسوی:

امام کاظم (ع) تربیت متخصصان را به عنوان بازوان فکری و فرهنگی دنبال می‌کرد

عضو خبرگان رهبری گفت: امام کاظم (ع) کار پدرش را در تربیت جمعیت متخصص به عنوان بازوان فکری و فرهنگی موثر در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه دنبال می‌کرد.

امام کاظم (ع) تربیت متخصصان را به عنوان بازوان فکری و فرهنگی دنبال می‌کرد

حجت‌الاسلام سید محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: پیشوای هفتم شیعیان در دوران تاریک و دشوار با تقیه زندگی می‌کرد و در نهایت هارون امام را دستگیر و زندانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) مانند پدرش امام صادق(ع) به عنوان انسان کامل و دارای جنبه‌های رهبری دینی و سیاسی توانستند بهترین حرکت را در مدت پیشوایی جامعه انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام با علم به این امر که برخورد با دستگاه خلافت جان وی را در معرض خطر قرار می‌داد، موضع خود را در برابر خلفا و منصب خلافت برای امت روشن و آشکار می‌کرد.

وی ادامه داد: این حرکت امام موسی کاظم (ع) به منظور جلوگیری از فهم و درک نادرست در اندیشه‌ها بود تا سکوت و کناره‌گیری امام به معنای تایید وضع موجود تلقی نشود و دستاویزی برای افراد راحت‌طلب و دنیادوست قرار نگیرد.

واعظ موسوی با اشاره به سیاست خلیفه عباسی نسبت به اهل‌بیت (ع) گفت: امام موسی کاظم (ع) در آغاز خلافت خود با علویان سیاست نرمش را به کار بسته بود تا از این راه آن‌ها را جذب کند و ستمگری را به پیشینیان نسبت دهد و به مشروعیت و عدالت‌خواهی خودش در بین مردم معروف شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوران بهترین فرصت فراهم شد تا خلیفه عباسی حقوق غصب‌شده را به صاحبان اصلی بازگرداند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) انسان‌های صالح را بر اساس پیوند فکری، علمی، مکتب انسان‌ساز و پویای اهل‌بیت (ع) تربیت کرد، گفت: این امام بزرگوار از بیداری و نهضت فکری که پدر بزرگوارش امام صادق (ع) تحقق بخشیده بود، نهایت بهره را برد و کار پدرش را در تربیت جمعیت متخصص به عنوان بازوان فکری و فرهنگی در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه دنبال کرد.

وی عنوان کرد: پیشوای هفتم شیعیان با وجود محدودیت‌های فراوانی که از سوی حکومت به ایشان تحمیل شده بود توانست 319 نفر را به جایگاه والای علمی برساند و تربیت کند.

واعظ موسوی ادامه داد: این افراد با گرایش فکری که به مکتب اهل‌بیت (ع) و امام داشتند از برنامه دقیق، مهندسی شده و متقنی پیروی می‌کردند که با تکیه بر آن با چالش‌های مختلف فرهنگی، فکری و نوآوری‌هایی که در عرصه‌های مختلف علوم جامعه اسلامی و افکار شیعیان را تهدید می‌کرد به مبارزه می‌پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) با تربیت شاگردان توانست افکار و عقاید شیعیان را از انحراف مصون نگاه دارند و بزرگترین خدمت اعتقادی و فرهنگی را در روزگاری که شیعه در تقیه سخت بود، به انجام رساند.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول