اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از دانشگاهیان

دانشجویان برتر دانشگاه توران دامغان تجلیل شدند

با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه توران، دانشجویان برتر این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی تجلیل شدند.

دانشجویان برتر دانشگاه توران دامغان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه توران دامغان، رئیس دانشگاه توران دامغان در این مراسم اظهار داشت: خون شهدای دانشجو به دانشگاه‎ها و دانشجویان اعتبار همیشگی بخشید و 16 آذر سند میهن‎پرستی، آزاده‎خواهی و استقلال‎طلبی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه در تاریخ به ثبت رساند.

مسعود خالقی افزود: این روز نماد استکبارستیزی و روح آزادگی و آزاده‎خواهی ملت بزرگ ایران است که توسط دانشجویان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از کودتای مرداد سال 1332 فضای خاصی در کشور ایجاد شده بود، افزود: در آبان ماه آن سال اعلام شد که ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به نمایندگی آیزن‌هایور برای تبریک پیروزی سیاسی به شاه و عوامل رژیم پهلوی به ایران می‎آید.

رئیس دانشگاه توران دامغان با یادآوری اینکه در 14 آذر اعلام شد که در روابط با انگلستان تجدیدنظر خواهد شد و دنیز رایت، کاردار سفارت انگلیس به زودی به ایران می‎آید، اضافه کرد: صبح روز 16 آذر، نیروهای رژیم پهلوی با تجهیزات نظامی اطراف دانشگاه تهران مستقر شدند و رفت و آمدها را به شدت کنترل می‎کردند.

وی تصریح کرد: در پی برخی اعتراضات دانشجویی، پای دژخیمان نظامی به دانشکده فنی و کلاس درس شمس در آن دانشکده باز شد و دانشکده به هم ریخت و سربازان رژیم پهلوی شروع به تیراندازی کردند.

رئیس دانشگاه توران دامغان افزود: سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند و شاه فردای آن روز فردی را برای دل‎جویی به نزد اساتید دانشگاه و ملاقات با خانواده‎های شهدا فرستاد.

خالقی ادامه داد: بعد از این اتفاق، نیکسون با حضور در دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق را از این دانشگاه دریافت کرد و در واقع روز 16 آذر سال 32، سه تن از دانشجویان استکبارستیز سینه‎های خود را آماج گلوله رژیم پهلوی کردند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان اضافه کرد: دانشجویان باید متدین و پایبند به اخلاق اسلامی و با احتراز از ارتجاع و سیاست‎زدگی و دنیاطلبی، پرچم علم و فناوری و جنبش نرم‎افزاری و تولید علم را به اهتزاز درآورند.

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول