اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

زندگی در سایه نظام اسلامی از نعمت‌های الهی است

یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: اینکه زیر سایه نظامی برپا شده از مبانی دینی زندگی می‌کنیم جزو نعمت‌های بزرگ الهی محسوب می‌شود.

زندگی در سایه نظام اسلامی از نعمت‌های الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در جمع گروهی از دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اینکه در سنین جوانی این فرصت را یافته‌اید که در سایه نظام اسلامی زندگی کنید نعمت بزرگی است که خداوند به شما ارزانی داشته است.

وی افزود: باید قدردان این نعمت و فرصت الهی باشید هرچند قدر اصلی آن را کسانی می‌دانند که در زمان رژیم طاغوت هم زندگی کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدر عافیت را کسانی می‌دانند که به سختی دچار شده باشند، عنوان کرد: این مانند آن است که بیماران قدر نعمت سلامتی و تندرستی را بهتر درک می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوران شاه با دین و اعتقادات مردم بازی می‌شد و حتی دختران و پسران را مجبور می‌کردند برای ادامه تحصیل در دانشگا‌ه‌ها حجاب را رعایت نکنند و به صورت مختلط رژه بروند و همین مسئله قلب مومنان را به درد می‌آورد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه بسیاری از مردم مجبور بودند برخی قوانین دوران طاغوت را رعایت کنند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مسائل پایان داد هرچند ایراداتی نیز در برخی موارد دیده می‌شود اما این ویژگی تمام نظام‌های حکومتی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: وقتی همه ابعاد نظام جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم آنگاه به نعمتی که خداوند در اختیارمان گذاشته است، پی می‌بریم.

وی اظهار داشت: امروز در کشور ما هزاران نفر از زنان و مردان حافظ قرآن هستند و این هم جزو برکاتی است که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ما شده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی هجمه‌ها و حملات فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن سعی دارند جوانان را نسبت به دین و نظام اسلامی بدبین کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم مزدوران کشورهای استعمارگر شیعیان را به قتل می‌رسانند و سپس قلب آن‌ها را به دندان می‌گیرند در می‌یابیم که آن‌ها حتی از درندگان وحشی هم بدتر و خون‌خوارترند.

وی لطف و رحمت اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: در دین مبین اسلام آمده است حتی با اسیر هم نباید بدرفتاری کرد و اگر زخمی شده بود باید مورد معالجه قرار گیرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه حقیقت اسلام آمیخته با محبت و مهربانی است، گفت: باید قدر چنین دینی را بدانیم و از نظامی که بر اساس اسلام بنا شده، حمایت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به داستان سوراخ کردن کشتی توسط کسی که جای خود را مورد آسیب قرار می‌داد، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند چنین کاری بکند زیرا وقتی کشتی سوراخ شود آب همه سرنشینان را غرق می‌کند؛ جامعه نیز همینگونه است و کسی نمی‌تواند بگوید به دیگران کاری ندارم ولی هر اقدامی که دلخواهم باشد را انجام می‌دهم و دیگران هم او را از کارهای آسیب‌رسان باز ندارند.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول