اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هماهنگی امور GIS سازمان نقشه‌برداری کشور عنوان کرد

بهره‌گیری از روش‌های نوین در ارائه خدمت توسط آبفای قم

کارشناس هماهنگی امور GIS سازمان نقشه‌برداری کشور با تحسین اقدامات صورت گرفته در GIS آب و فاضلاب استان قم گفت: این اقدامات گام بزرگی در راستای ارائه خدمات از طریق روش‌های نوین است.

بهره‌گیری از روش‌های نوین در ارائه خدمت توسط آبفای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، کارگروه GIS استان به مناسبت روز جهانی GIS با حضور نمایندگان استانداری قم در سالن جلسات زمزم ستاد مرکزی آب و فاضلاب قم تشکیل جلسه داد.

کارشناس سیستم GIS شرکت آب و فاضلاب قم در این جلسه با اشاره به خدمات سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در این شرکت تغییرات اعمال شده در شیوه خدمات‌رسانی در ماه‌های اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: خدماتی که امروز ارائه می‌شود روندی سریع‌تر از سال‌های گذشته دارد.

حجت‌الله محبوبی اظهار داشت: با راه‌اندازی WebGIS در چند ماه گذشته مشکل دسترسی بسیاری از کاربران به نقشه رفع شده و مزایای این وب سرویس موجب توسعه استفاده توسط کاربران آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: از امتیازات مهم این وب سرویس می‌توان به مواردی همچون سرعت بالای نقشه، دسترسی به آخرین داده‌های موجود، امکان جستجو در همه لایه‌ها، عدم نیاز نصب نرم‌افزار روی سیستم کاربران، دسترسی در هر زمان و مکان و راهنمای فارسی اشاره کرد.

کارشناس سیستم GIS شرکت آب و فاضلاب قم در ادامه به رفع نواقص اطلاعات در GIS آب و فاضلاب اشاره کرد و ضمن تبیین سابقه یک سازمان در کامل بودن اطلاعات مکانی و توصیفی اظهار داشت: جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات کاری پر هزینه و زمان‌بر بوده و سازمان‌هایی که تازه شروع به جمع‌آوری اطلاعات مکانی و توصیفی مربوطه پرداخته‌اند به زمان زیادی برای رفع نواقص اطلاعاتشان نیاز دارند.

کارشناس هماهنگی امور GIS سازمان نقشه‌برداری کشور و نماینده شورای کاربران GIS استان قم نیز در ادامه این جلسه با تحسین اقدامات صورت گرفته در GIS آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: کارهای انجام شده در این شرکت گام بزرگی در راستای ارائه خدمات از طریق روش‌های نوین است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت سریع علم و تکنولوژی در علوم رایانه‌ای، GIS آب و فاضلاب هنوز جای پیشرفت دارد.

محبوبی در ادامه به تشریح سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی پیشرفته‌تر و امروزی در کشورهای توسعه‌یافته پرداخت و با اشاره به روابط ضعیف بین سازمان‌ها در زمینه تبادل اطلاعات گفت: عدم همکاری بین سازمان‌ها از جمله عوامل ضعف GIS در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در روابط بین سازمانی کشور ما هنوز GIS متمرکز که جزو ابتدایی‌ترین مراحل توسعه GIS بین سازمانی است شکل نگرفته و راه زیادی برای رسیدن به این نوع سیستم پیش رو داریم.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول