اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال احمر دماوند:

پیست آبعلی توان نیروهای امدادی دماوند را می‌گیرد

سرپرست جمعیت هلال ‌احمر شهرستان دماوند گفت: پیست آبعلی بیشترین توان و زمان نیرو و امکانات امدادی هلال ‌احمر در پایگاه‌ها به ویژه پایگاه آبعلی را می‌گیرد.

پیست آبعلی توان نیروهای امدادی دماوند را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید فرهادی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: بر اساس قانون، وظیفه‌ای برای خدمات‌رسانی در مجموعه‌های خصوصی نداریم؛ اما وقتی یکی از هموطنان دچار آسیب شود، نمی‌توانیم کاری نکنیم.

وی با اشاره به یک هزار و 200 مورد خدمات‎رسانی در سال گذشته در پیست آبعلی افزود: به طور میانگین، 14 مورد اعزام در هر روز که هر مورد اعزام زمانی از نیروهای ما می‌گیرد و در شرایط بحران، مجموعه هلال احمر را دچار مشکل می‌کند.

فرهادی با اشاره به برگزاری جلساتی در چند هفته اخیر برای حل این مشکل با شهرداری و شورای شهر آبعلی و مسئولان مجموعه پیست اظهار کرد: در این زمینه، قول‌هایی برای حل این معضل داده شده است؛ اما همراهی و حمایت سایر دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران و به‌ ویژه فرمانداری در حل سریع‌تر آن کمک خواهد کرد.

وی فلسفه وجودی پایگاه‌های امداد جاده‌ای را واضح و آشکار خواند و گفت: اولویت اصلی و اولیه ما در پایگاه‌های جاده‌ای، امدادرسانی جاده‌ای‎ است و با توجه به وجود نقاط حساس در سطح جاده‌های اصلی در شهرستان، نمی‌توانیم توان نیروهای جاده‌ای خود را به یک مجموعه خصوصی اختصاص دهیم.

فرهادی همچنین به وجود یک گپ امدادی بزرگ در فاصله بین پایگا‌ه‌های چنار غرب و دلیچای اشاره و تصریح کرد: فاصله حدود 60 کیلومتری در این محدوده، نیاز به وجود یک پایگاه امداد جاده‌ای دیگر بر اساس استانداردهای موجود که فاصله هر پایگاه را 20 تا 30 کیلومتر می‌داند، ضروری کرده است.

وی ادامه داد: در بهترین حالت در تماس با هر کدام از پایگاه‌های چنارغرب یا دلیچای برای حادثه‌ای مثلاً در 30 کیلومتری پایگاه، ‌نیم ساعت طول می‌کشد تا نیروهای امدادی خود را به مکان حادثه برسانند و ممکن است دیگر دیر شده باشد.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند تأکید کرد: این نیاز را به هلال احمر استان تهران انتقال داده‌ایم اما بخشی از کار مانند در اختیار قرار دادن زمین و ابنیه با کمک مسئولان شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی به انجام عملیات موفقیت‎آمیز در کولاک آخر هفته گذشته در محور هراز اشاره و بیان کرد: نیروهای امداد و نجات هلال‌ احمر شهرستان دماوند در این دو روز، با تمام توان خود کار کردند و حدود 160 مورد رهاسازی و تغذیه اضطراری انجام شد.

فرهادی به تجهیزات خوب خودرویی مجموعه هلال احمر شهرستان اشاره و بیان کرد: یک دستگاه از دو دستگاه خودروی سنگین تیپ یک امدادی استان تهران که یکی از بهترین‌ها در این بخش است، به هلال احمر شهرستان دماوند تعلق گرفته است.

وی پیشنهاد تشکیل یک تیم نظارتی در ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند را مطرح کرد و گفت: این نظارت بر عملکرد، علاوه بر اینکه صحت و سقم گزارش‎های اعضای ستاد را مشخص می‌کند، در بهبود شرایط مدیریت بحران نیز تأثیر مثبت خواهد داشت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین به تشکیل کمیته‌های تخصصی در ستاد مدیریت بحران اشاره و تأکید کرد: کمیته‌هایی مانند اسکان و تغذیه اضطراری نیز از ملزومات ستاد بحران در شهرستان است که در ارائه خدمات بهتر در شرایط بحرانی کمک بسزایی خواهد کرد.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول