اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

دولت 6 درصد منابع نفتی را به مناطق محروم اختصاص دهد

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت شش درصد منابع درآمد نفتی خود را که دیگر به حساب صندوق توسعه ملی اختصاص نمی‌یابد برای توسعه طرح‌های زیربنایی مناطق محروم اختصاص دهد.

دولت 6 درصد منابع نفتی را به مناطق محروم اختصاص دهد

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرد بر اساس مصوبه مجلس قرار شد از محل پرداخت 26 درصد سهم در‌آمد نفتی کشور شش درصد کسر شده و 20 درصد به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

وی یادآور شد: مجلس با این مصوبه در هفته‌های گذشته در حقیقت مسیری را انتخاب کرد تا شش درصد کسر شده از این مبلغ در اختیار دولت قرار گیرد تا به عنوان سهم توسعه مناطق محروم صرف کارهای زیر‌بنایی شود.

وی عنوان کرد: ما پیگیر هستیم از این محل اعتبارات منابع خوبی نصیب استان اردبیل شود تا کارهای زیربنایی به ویژه توسعه راه‌ها، زیرساخت‌های بخش گردشگری و کشاورزی تامین شده و بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

استاندار از مدیران توانمند کشور استفاده کند

این نماینده مجلس یادآور شد: علاوه بر دولت‌های قبلی تعامل ما با دولت روحانی، با مجلس و نمایندگان بسیار مطلوب است و بر اساس همین رویه شاهد آن بودیم تا گزینه اول نمایندگان استان برای استانداری اردبیل انتخاب شده و فعالیت خود را آغاز کنند.

برومند افزود: مردم منطقه به رغم تولید محصولات متنوع کشاورزی و حضور در سنگر تولیدی محصولات متنوع از مشکلات معیشتی و بیکاری فرزندانشان رنج می‌برند به طوری که 90 درصد مراجعان به نمایندگان از تورم و بیکاری گله‌مند هستند و مسئله و دغدغه اصلی خود را رفع این مشکلات می‌دانند.

وی تصریح کرد: برخلاف دولت‌های گذشته دولت تدبیر و امید مصمم است تا به هر شکل ممکن این نارسایی و مشکلات را برطرف کند که لایحه بودجه دولت که به مجلس تقدیم شده است حکایت از این اهتمام دولتمردان برای حل مشکلات زیربنایی دارد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ساکنان شمال استان اردبیل از نبود اتوبان، راه‌آهن و همچنین حمل و نقل هوایی رنج می‌برند و صدها روستا در تامین آب با مشکل جدی روبه‌رو هستند که امیدواریم در این زمینه تدبیر مناسب اندیشیده شود تا کارها با دقت نظر بیشتر صورت گیرد.

برومند ادامه داد: استاندار جدید اردبیل در تعیین مدیران باید به استفاده از مدیران فعلی توانمند اهتمام داشته باشد چرا که برخی از مدیران با تلاش و کارآمدی ثابت کرده‌اند که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌توانند پیشقدم شوند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی باید انسجام، وحدت و همدلی مدیران کشوری و استانی در امور به طوری که انتظار می‌رود با همین روال و رویه ادامه یابد تا با پیگیری، تعامل و ارتباط با کشورهای دیگر با حفظ اصول بتوانیم موفق عمل کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: 99 درصد مردم به مذاکرات و توافقات هسته‌ای امیدوار هستند و انتظار آن است که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیری حرکت کنیم تا با حذف تحریم ناجوانمردانه اقتصادی مشکلات ناشی از آن حل شود.

انتهای پیام/62001/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول