اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب اعلام کرد

پیشرفت 89 درصدی معدن طلای زره شوران تکاب

فرماندار تکاب گفت: معدن طلای زره شوران تکاب از پیشرفت فیزیکی 89 درصدی برخوردار است.

پیشرفت 89 درصدی معدن طلای زره شوران تکاب

محمدعلی داعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کارخانه تولید طلای زره شوران تکاب جزو طرح‌های مهر ماندگار سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران با حدود 89 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: در این کارخانه تا کنون یک‌هزار و 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و شتاب عملیات اجرایی طرح طلای زره شوران به ویژه در سال 91 قابل توجه بوده است.

داعی ادامه داد: هم اکنون اجرای این کارخانه توسط پیمانکاران در بخش‌های مختلف ادامه دارد که با ادامه این روند انتظار می‌رود که طرح مذکور در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این معدن دارای ظرفیت تولید سالانه سه تن طلا، 1.25 تن نقره و 500 کیلوگرم جیوه بوده که ذخیره اولیه آن 55 تن طلای خالص با عیار 7.5 ppm است که با انجام حفاری ذخیره قطعی آن به 110 تن طلای خالص رسیده است.

داعی یادآور شد: کارخانه طلای زره شوران براساس قرارداد سال 89 آغاز شده و تا کنون یک‌هزار و 40 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است.

وی تبدیل شهرستان تکاب به قطب اکتشاف و استخراج طلا، ایجاد اشتغال پایدار ، مستقیم و غیرمستقیم برای تعداد قابل توجهی از جوانان و بیکاران منطقه و ایجاد زمینه و ظرفیت بالقوه راه‌اندازی صنایع جانبی و تبدیلی از جمله کارگاه‌های زیورآلات را از مزایای اجرای این پروژه در تکاب عنوان کرد.

داعی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه برای حدود 2 هزار نفر از جوانان و بیکاران منطقه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه طلای زره شوران اکنون در مرحله پیشرفت فیزیکی 89 درصد با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و 40 میلیارد ریال است، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات آن با توجه به خرید تجهیزات خارجی در قالب اعتبارات ارزی (یورو) محاسبه می‌شود.

فرماندار تکاب خاطرنشان کرد: کارخانه استحصال و فرآوری طلای زره شوران تکاب در 40 کیلومتری تکاب و 15 کیلومتری مجموعه باستانی تخت سلیمان قرار دارد.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول