اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز بارش برف

اردبیل به استقبال زمستان رفت

با ورود سامانه بارشی، اردبیل در حالی که 12 روز از پاییز باقی مانده چهره زمستانی به خود گرفت و بارش برف در اکثر نقاط آغاز شده است.

اردبیل به استقبال زمستان رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف به دنبال افت شدید دما عصر امروز در بسیاری از نقاط استان اردبیل اتفاق افتاده و بیشترین بارش از شهر سرعین، نیر و نمین گزارش شده است.

با توقف وزش شدید باد که چند روز پیش شهرهای مختلف استان را درنوردید و حتی در گرمی و مشگین‌شهر سرعت آن به بیش از 100 کیلومتر در ساعت رسید از عصر امروز بارش برف اغلب نقاط استان را فرا گرفت و در مناطق شمالی نیز بارش‌ها به شکل باران آغاز شده است.

بارش برف علاوه بر اختلال در رفت و آمد خودروها در سطح شهر به علت لغزنده بودن در سطح جاده‌ها نیز مشکلاتی ایجاد کرده به طوری که پلیس راه اعلام کرد اغلب محورهای مواصلاتی کوهستانی و صعب‌العبور استان با بارش برف، یخبندان و کولاک روبه‌رو شده‌اند.

دمای هوا در اردبیل 10 درجه‌ای کاهش یافت و مردم این خطه مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی و پوشیدن لباس‌های گرم شدند.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی تا فردا ادامه دارد و در روزهای آینده به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

استقرار 380 تیم خودرویی در محورهای مواصلاتی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما جانشین فرماندهی پلیس راه استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی آغاز طرح زمستانی در نیر اظهار داشت: 380 تیم خودرویی در این استان برای اجرای طرح زمستانی آموزش دیده و آماده شدند.

سهراب حیدریان با بیان اینکه این طرح از 20 آذر ماه شروع شده و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: در این طرح 760 نیروی انسانی به همراه 50 تیم پشتیبانی به کارگیری شدند تا به هموطنانمان راهنمایی‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: گردنه صائین از مناطق سرد و برف‌گیر استان است که تلاش می‌کنیم با همکاری متولیان راهداری در فصل زمستان این محور را باز نگه داریم.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی نیر نمک‌پاشی و برف‌روبی در 103 کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان در حال انجام است که در اجرای طرح زمستانی دو گروه راهداری با 24 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین عملیات برف‌روبی را انجام می‌دهند.

احمد مهارتی خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 700 تن نمک نیز ذخیره شده تا در مواقع نیاز از آنها استفاده شود.

اما ماشین‌آلات برف‌روبی گرمی نیز در محورهای مواصلاتی این شهرستان استقرار یافتند.

به گفته معاون فرماندار گرمی در فصل زمستان 39 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین با 70 نیروی انسانی برای برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی مسیرهای برف‌گیر فعالیت می‌کنند.

علی محمد سیفی اضافه کرد: اولویت ما برف‌روبی و بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی است که با ذخیره‌سازی 30 هزار تن نمک در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و از ظرفیت راهدارخانه‌ها استفاده می‌کنیم.

اما تندباد شدید که به قطع کامل جریان برق در برخی از شهرها منجر شده بود، دوباره جریان عادی پیدا کرد.

به دنبال وزش باد شدید که سرعت آن در مشگین‌شهر به بیش از 100 کیلومتر در ساعت رسید برخی از دکل‌های فشار قوی خطوط انتقال برق صدمه دید که با تلاش مأموران برق و ترمیم خط 63 کیلوولت اهر – مشگین‌شهر جریان برق این شهرستان برقرار شد.

انتهای پیام/62003/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول