اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح کرد

پیش‌بینی جریمه‌های سنگین برای اضافه برداشت از چاه‌های آب

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر ‌لزوم پیش‌بینی جریمه‌های سنگین برای اضافه برداشت از چاه‌های آب تأکید کرد.

پیش‌بینی جریمه‌های سنگین برای اضافه برداشت از چاه‌های آب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد حاج‌رسولی‌ها در ‌مراسم معارفه مهندس غلامرضا هاشمی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌ شرقی و تودیع ارسلان هاشمی با تأکید بر این که موضوع حکمرانی آب به عنوان یکی از چالش‌های اساسی، موضوعی ملی است و کشور ما به جایگاه مناسبی در این زمینه دست نیافته است، لزوم توجه به این موضوع را گوشزد کرد.

وی افزود: پیاده‌سازی مدیریت آب بر مبنای حوضه‌های آبریز، یکی از اصول حکمرانی آب است که شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو در این زمینه با اصلاح ساختار بخش آب، در حال عملیاتی کردن این موضوع و اجرای سیاست های مدیریت یکپارچه هستند.

مشاور وزیر نیرو در خصوص اهمیت موضوع دریاچه ارومیه گفت: نخستین موضوعی که بعد از تشکیل دولت یازدهم روی میز هیئت دولت قرار گرفت، موضوع دریاچه ارومیه بود که این نشانگر اهمیت موضوع برای دولت بود و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی آب و ارائه گزارش مستمر آن به ایشان نیز مؤید این موضوع است.

* تا زمانی که اقتصاد آب را درست نکنیم نخواهیم توانست به جلو گامی برداریم

حاج رسولی‌ها اقتصاد آب را یکی دیگر از چالش‌های مهم خواند و افزود: اگر بحث اقتصاد آب را باید با جدیت وارد معادله آب کنیم، قطعاً به صرفه و صلاح کشور خواهد بود؛ چرا که تا زمانی که اقتصاد آب را درست نکنیم، نخواهیم توانست گامی به جلو برداریم و این در حالی است که پروژه‌های نیمه تمام مانده در بخش آب با دورنمایی که از وضعیت اعتباری داریم، مشکلات بسیار زیادی برای اجرا شدن دارند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه به موضوع آب‌های زیرزمینی پرداخت و گفت: مدیریت مصرف آب، راهکار اساسی برای برطرف کردن این مشکل است که بخش عمده این موضوع به جهاد کشاورزی بر‌می‌گردد.

وی در این خصوص بر لزوم پیش‌بینی جریمه‌های سنگین برای اضافه برداشت از چاه‌های آب تأکید کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه گفت: وزارت نیرو هم‌اکنون برای اجرای طرح‌ها 120 هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد در حالی که اعتبار عمرانی مصوب، فقط 4 هزار میلیارد ریال است.

حاج رسولی‌ها در ادامه به بخش آب استان آذربایجان شرقی و عملکرد ارسلان هاشمی پرداخت و گفت: ارزیابی عملکرد شرکت در دوران چهار سال و اندی مدیر عاملی ارسلان هاشمی، نشانگر موفقیت ایشان در این مجموعه بوده و زحمات زیادی را که در این شرکت کشیده‌اند، نشان می‌دهد

وی افزود: ما در این مدت شاهد ارائه طرح‌ها، ابتکارات و فکرهای نو همچون سابق در این شرکت بوده‌ایم، این واقعیتی است که به زعم همه دوستان، مطابق انتظاراتی است که در زمینه های مختلف از این شرکت با بدنه کارشناسی و مدیران قوی وجود دارد.

وی بعد از معرفی غلامرضا هاشمی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد‌ با تغییر مدیریت، آهنگ رشد این مجموعه متوقف نشده و همکاران با مدیریت جدید نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

غلامرضا هاشمی، مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، دارای لیسانس عمران و فوق لیسانس سازه از دانشگاه تبریز بوده و پیش از تصدی این پست، از یک سال گذشته به عنوان قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌ شرقی فعالیت داشته است.

در سوابق کاری مهندس غلامرضا هاشمی پیش از ورود به بخش آب، مسئول امور پیمان‌های طرح‌های عمرانی شمال غرب ناجا به مدت یک سال، قائم مقام مجری طرح‌های عمرانی شمال غرب ناجا به مدت یک سال و مجری طرح‌های عمرانی شمال غرب ناجا به مدت 9 سال دیده می‌شود.

همچنین از جمله سمت‌هاى وی در شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی می‌توان به نماینده مجری طرح سد و شبکه سهند، معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت و سرپرستی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اشاره کرد.

انتهای پیام/60001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول