اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای فرهنگی جنوب شرق تهران صورت گرفت

تقدیر نماینده ولی فقیه در جنوب‌شرق تهران از اقدامات فرهنگی مدیریت شهری

نماینده ولی فقیه در جنوب‌شرق تهران در نشست شورای فرهنگی ـ اجتماعی مدیریت شهری جنوب شرق تهران که با موضوع جایگاه قرآن و نماز برگزار شد، از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در منطقه تقدیر کرد.

تقدیر نماینده ولی فقیه در جنوب‌شرق تهران از اقدامات فرهنگی مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از مدیریت شهری جنوب شرق تهران، آیت‌الله وحید گلپایگانی در نشست شورای فرهنگی ـ اجتماعی مدیریت شهری جنوب شرق تهران که با موضوع جایگاه قرآن و نماز برگزار شد، از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در منطقه تقدیر کرد.

تقدیر نماینده ولی فقیه در جنوب‌شرق تهران همچنین با تاکید براینکه این جلسات، جلسات با برکتی است، گفت: در ارتباط با بحث‌های فرهنگی باید توجه ویژه‌ای داشت و منطقه در این زمینه عملکرد خوبی به‌ویژه در پخش اذان و رسیدگی به مسایل خانواده معظم شهدا داشته است.

بنابر این گزارش، این نشست با حضور آیت‌الله وحید گلپایگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی امام جمعه خاورشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نیکبخت معاون سازمان تبلیغات اسلامی، علی انجمنی مدیر شهری جنوب شرق تهران، نمایندگانی از شورای فرهنگی شهرداری تهران، آموزش و پرورش منطقه،  فرهنگسرای خاوران، همشهری محله و سایر اعضای شورای فرهنگی منطقه برگزار شد.

مدیر شهری جنوب شرق تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه هر شخصی که بتواند در ارتباط با نماز و قرآن کاری انجام دهد، عمل به وظیفه است، افزود: بر اساس اعتقاداتی که داریم باید در جهت اسلامی کردن شهرمان بکوشیم و این وظیفه همه ماست.

وی با اشاره به اینکه شش راهبرد از 10 راهبرد ی که شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کردند به صراحت با موضوعات قرآن، مسجد و نماز مرتبط است، خاطرنشان کرد: اساس کار ما مسجد محوری است و این اصل باید در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر باشد تا خدای نکرده باعث غریب ماندن مساجد نشویم.

انجمنی در این جلسه همچنین با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت شوای فرهنگی به‌عنوان اتاق فکر گفت: تشکیل کمیته‌های مختلف با موضوع  نماز و قرآن، مسجد، امر به معروف و نهی از منکر با اقشار مختلف جامعه مثل اصناف، نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان و ... و استفاده عملیاتی از این کمیته‌ها می‌تواند راهگشا باشد و ما را به سمت توسعه اجتماعی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی، امام جمعه خاور شهر نیز در این نشست ضمن اینکه تلاش مدیریت شهری را در ارتقاء جایگاه نماز قابل تقدیر دانست، یادآور شد: انجام این فعالیت‌ها عمل به دستور خدا، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) است و اگر نتوانیم فرهنگ دینی امان را توسعه دهیم، کارهای دیگر ما نمود پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نیکبخت، معاون سازمان تبلیغات اسلامی نیز به اهمیت آموزش برای نسل جوان در این ارتباط و برگزاری 100 گفتمان دینی در سطح مدارس برای بهره‌مندی بیشتر اشاره کرد.

این گزارش حاکی است، در این جلسه اعضای دیگر شورای فرهنگی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند و علی حیدری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های هشت ماهه شورای قرآنی، ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر در منطقه پرداختند.

انتهای پیام/2462/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول