اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیستون:

ایجاد دبیرخانه دائمی شهرهای تاریخی ایران در بیستون/نورپردازی بیستون در نوروز 93

شهردار بیستون با بیان اینکه به‌ دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی شهرهای تاریخی ایران در بیستون هستیم، گفت: امیدوارم این شهر به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

ایجاد دبیرخانه دائمی شهرهای تاریخی ایران در بیستون/نورپردازی بیستون در نوروز 93

احسان احمدی‌نصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: آثار تاریخی شهر بیستون از دوران هخامنشیان تا عصر اسلامی، یک موقعیت منحصر به‌فرد و هویت تاریخی فرهنگی ارزشمند است. 

به گفته وی، مواهب الهی این شهر از جمله کوه بیستون، چشمه‌ساران کوه‌ها و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا موجب جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده است.

احمدی‌نصر با اشاره به اینکه بیستون از دیرباز بر سر راه‌های ارتباطی ویژه‌ای از جمله راه ابریشم، راه شاهی و راه خراسان قرار گرفته، تصریح کرد: آوازه اساطیری این شهر نشان از این امر است که بیستون یدی بلند در گستره تاریخ دارد.

این مسئول تاکید کرد: بیستون در تمام دنیا شناخته شده است، اما در بحث توسعه همگام با نامش پیش نرفته، البته محدودیت‌های موجود بر سر راه ساخت و ساز نباید مانع از توسعه همه‌جانبه شهر شود.

وی بیان داشت: به ‌عنوان شهردار بیستون امیدوارم این شهر به جایگاه واقعی خود نزدیک شود و برای پیشرفت و توسعه آن به همکاری تمام مسئولان، دستگاه‌ها و حمایت ویژه استاندار کرمانشاه نیاز داریم.

شهردار بیستون با اشاره به انجام شدن طرح جامع شهر بیستون، یادآور شد: باید طرح تفصیلی را برای اجرایی شدن ارائه کنیم و به‌ همین دلیل نیازمند بودجه هستیم.

احمدی‌نصر برخی جانمایی‌ها را نیازمند تملک دانست و عنوان کرد: در حال حاضر به‌دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی شهرهای تاریخی ایران در بیستون هستیم تا هم‌اندیشی‌های تاریخی در زمینه آثار باستانی در این شهر صورت بگیرد.

این مسئول از فراخوان طراحی لوگوی آرم شهر بیستون در دی‌ماه سال‌جاری خبر داد و بیان داشت: داوری این فراخوان نیز در بهمن‌ماه سال‌جاری صورت می‌گیرد.

به گفته شهردار بیستون، در این زمینه بهترین طرح انتخاب می‌شود و در تمام المان‌ها، سربرگ‌های اداری شهرداری، درب ورودی شهرداری و یکی از میادین اصلی شهر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز را باید به‌صورت کار کارشناسی پیش ببریم، یادآور شد: در این خصوص از اندیشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و صاحب‌نظران کمک خواهیم گرفت.

شهردار بیستون ابراز داشت: در نوروز 93 با نورپردازی ویژه و با همکاری سایر بخش‌ها در محوطه جهانی بیستون تصویری فراموش نشدنی از این شهر را برای گردشگران ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌هایی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در بیستون هتل وجود ندارد و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌ریزی کرده تا کاروانسرای شاه‌عباسی به هتل تبدیل شود.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول