اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان:

سیره امام کاظم (ع) اثبات‌کننده حقانیت اهل بیت بود

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: سیره و رفتار حکیمانه و صبورانه امام موسی کاظم(ع) اثبات‌کننده حقانیت خاندان اهل بیت (ع) بود.

سیره امام کاظم (ع) اثبات‌کننده حقانیت اهل بیت بود

حجت‌الاسلام محمد لاکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام هفتم شیعیان اظهار کرد: سیره و رفتار حکیمانه و صبورانه امام کاظم (ع) در مقابل جاهلان، حقانیت خاندان عصمت و اهل بیت (ع) را روشن می‌کرد.

وی افزود: آنجا که پای گفتن کلمه حق در برابر سلطان و خلیفه ستمگری پیش می‌آمد، امام کاظم (ع) می‌فرمود: حق را بگو اگرچه آن حق‌گویی موجب هلاک تو باشد.

این مسئول با اشاره به فضایل اخلاقی امام موسی کاظم (ع)، گفت: طبق نقل‌های موثق تاریخی ایشان در زهد و عبادت چنان سختکوش بودند که به «عبدصالح» شهرت یافتند.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) نسبت به زن و فرزندان و زیردستان بسیار مهربان بودند؛ به طوری که برخی از فقرای مدینه او را شناخته بودند اما برخی پس از تبعید حضرت از مدینه به بغداد به کرم و بزرگواریش پی بردند و آن وجود عزیز را شناختند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به فلسفه برگزیده شدن لقب کاظم (ع) برای امام هفتم شیعیان، خاطرنشان کرد: کاظم یعنی نگه‌دارنده و فروخورنده خشم و این رفتار امام در برابر کسی یا کسانی بوده که از راه جهالت و نادانی یا به تحریک دشمنان به رفتارهای زشت و دور از ادب دست می‌زدند.

لاکانی با تصریح بر اینکه امام موسى بن جعفر (ع) هرگز در مبارزه با دستگاه جبار هارون بیم به دل راه نداد، گفت: نفوذ معنوى امام موسى کاظم (ع) در دستگاه حاکم به حدى بود که کسانى مانند على بن یقطین صدراعظم (وزیر) دولت عباسى از دوستداران حضرت موسى بن جعفر (ع) بودند و به دستورات حضرت عمل مى‌کردند.

وی یادآور شد: امام کاظم (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جعفر صادق (ع) از برنامه‌‏های علمی ایشان پیروی می‏کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان درباره علم و دانش امام کاظم (ع) گفت: گروه زیادی از یاران و شیعیان خاص امام کاظم (ع) در محضر آن حضرت جمع می‏شدند و سخنان ارزشمند و پاسخ‏‌های آن حضرت به پرسش‌‏های حاضران را یادداشت می‏‌کردند.

انتهای پیام/2300/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول