اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

ارزنده‌ترین صفت امام موسی کاظم (ع) کظم غیظ ایشان است

یک استاد دانشگاه گفت: ارزنده‌ترین صفت امام موسی کاظم (ع) کظم غیظ ایشان است.

ارزنده‌ترین صفت امام موسی کاظم (ع) کظم غیظ ایشان است

حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: روح قوی و قلب تابناک امام موسی کاظم (ع) گواه صبر و تحمل این امام بزرگوار در مقابل سختی‌ها، ظلم و مشکلات است.

وی تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) با روح بزرگ در دوران زندگی گران‌قدر خود پنج مرحله زندان رفتن را تحمل کردند و مقاومت‌های خود را در گرو داشتن ایمان به خدا می‌دانستند.

آفتابی ارزنده‌ترین صفت امام موسی کاظم (ع) را زهد و عبادت معرفی کرد و افزود: منظور از زهد گوشه‌گیر بودن نیست، بلکه عمل به ‌وظایف دینی و عبادت بدون ریای ایشان است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نکته برجسته‌ای که در زندگی این امام بزرگوار به‌چشم می‌خورد سختکوشی، همت و پشتکار بوده که ایشان را به عبد صالح مشهور کرده است.

آفتابی ابراز داشت: از رویدادهای مهم دوران زندگی امام موسی کاظم (ع) می‌توان به ادعای امامت عبدالله افطح اشاره کرد که این امر با اثبات امامت از ناحیه خداوند به امام موسی کاظم (ع) به پایان رسید.

وی مهم‌ترین اقدام امام موسی کاظم (ع) را حفاظت از بیانات، روایات و مباحث دینی دانست که این امام بزرگوار این وظیفه خطیر را در زندان به‌نحو احسن انجام می‌دادند.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول