اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان مطرح کرد

ارائه خدمات درمانی به 5300 نفر از روستاییان محروم طرود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: حدود پنج هزار و 300 نفر از روستاییان محروم منطقه طرود شاهرود تحت خدمات درمانی سازمان بسیج سازندگی قرار گرفتند.

ارائه خدمات درمانی به 5300 نفر از روستاییان محروم طرود

جبار دوست‏محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات محرومیت‌زدایی این سازمان به مردم مناطق محروم استان سمنان پرداخت.

وی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی و سازندگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی، ستاد مدیریت بحران و بخشدار مرکزی شهرستان شاهرود با برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه طرود به پنج هزار و 300 نفر از روستاییان خدمات مختلف درمانی ارائه کردند.

وی افزود: این بیمارستان در مدت چهار روز با نام شهید والامقام افتخاری و با ریاست بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به صورت شبانه‌روزی اقدام به ارائه خدمات درمانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطر نشان کرد: در مدت زمان برپایی بیمارستان در بخش متخصص داخلی 340 بیمار، در بخش متخصص اطفال 212 نفر، جراحی عمومی 22 مورد عمل سرپایی و یک هزار و 315 نفر نیز توسط پزشک عمومی ویزیت شدند.

دوست‏محمدیان افزود: متخصص زنان 210 نفر که یک مورد زایمان در این بیمارستان انجام شد، دندان‎پزشکی 350 نفر، مامایی 150 نفر، آزمایشگاه 85 نفر، توزیع دارو یک هزار و 965 بیمار، تزریقات 369 نفر، شنوایی‎سنجی 125 نفر که 13 مورد آنها جهت دریافت سمعک به مراجع ذی‎ربط ارجاع و بینایی‎سنجی 155 نفر که 11 بیمار جهت دریافت عینک معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: تمام خدمات درمانی که در اختیار روستاییان قرار گرفته از جمله سمعک و عینک‌های معرفی شده به مراکز ذی‎ربط به صورت رایگان بوده است

 

حضور پاسداران در اردوهای یک روزه خدمت‌رسانی به محرومان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در ادامه از برگزاری اردوی جهادی یک روزه با حضور بیش از 30 نفر از پاسداران سپاه استان سمنان به روستای کندو از توابع شهرستان سمنان خبر داد.

دوست‏محمدیان افزود: این اردوی جهادی به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی انجام شد و پاسداران با حضور در مسجد صاحب‎الامر (عج) روستای کندو در ساخت مسجد در این روستا کمک کردند.

انتهای پیام/2249/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول