اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات دانشجویان غزه علیه محمود عباس

دانشجویان نوار غزه با برگزاری تظاهراتی در مقابل منزل «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در غزه، وی را به مشارکت در محاصره غزه متهم کردند.

تظاهرات دانشجویان غزه علیه محمود عباس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الشرق، دانشجویان غزه شب گذشته در مقابل منزل عباس در غرب غزه تظاهرات کرده و خواستار مداخله وی برای پایان دادن به محاصره غزه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تصاویر عباس که بر روی آن علامت ایکس(X) بود، در دست داشتند و همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که در آن خواستار رفع محاصره نوار غزه و اعطای اجازه به بیماران و موارد ضروری انسانی برای سفر شدند.

 

دانشجویان همچنین عباس و رژیم اشغالگر را مسئول مشترک محاصره غزه دانسته و از جامعه جهانی خواستند تا برای پایان دادن به این محاصره مداخله نماید مخصوصا اینکه قطعی برق در آستانه امتحانات نگرانی هایی را برای دانشجویان و دانش آموزان ایجاد کرده است.

 

در همین رابطه  سخنگوی دانشجویان در یک کنفرانس خبری، گفت: «عباس مسئول تشدید محاصره، بحران برق و سوخت است و اگر وی بخواهد می‌تواند به این محاصره پایان دهد». سه شنبه هفته پیش نیز «احمد بحر» معاون نخست وزیر حماس، رژیم صهیونیستی، حکومت خودگردان فلسطین و دولت مصر را سه عامل اصلی محاصره غزه و شرایط بد انسانی در این باریکه دانست. وی نقش حکومت خودگردان به رهبری «محمود عباس» را در اعمال مالیات های سنگین برای ورود محموله های سوخت به منطقه غزه توصیف کرد. این مسئول فلسطینی همچنین حکومت «محمود عباس» را محکوم به رایزنی با اروپایی‌ها برای عدم ارسال محموله‌های سوختی به غزه و تحت فشار قرار دادن حکومت مصر برای بستن گذرگاه رفح کرد. بنا بر افشای «احمد بحر» محموله های سوخت اهدایی قطر به علت لابی حکومت فلسطینی پشت مرزهای مصر زمین گیر شده و نمی‌تواند وارد باریکه غزه شود.

منطقه غزه تنها یک نیروگاه برق دارد و در حال حاضر در شرایط بسیار بدی قرار گرفته است، به صورتی که مردم منطقه روزانه به طور میانگین 5 ساعت روشنایی دارند. بسته شدن گذرگاههای ما‌بین غزه و کشور مصر توسط حکومت این کشور و از سوی دیگر مسدود ساختن تونل های ترانزیت کالا و سوخت توسط نیروهای مصری، عبور کالا از مصر به عنوان تنها دریچه حیات غزه را دشوار ساخته است. در همین حال رژیم صهیونیستی نیز تمامی تلاش خود را برای محاصره هر چه شدیدتر مردم غزه، به کار می برد. دیروز یکشنبه، سنگ اندازیهای رژیم اشغالگر قدس، هلند را مجبور کرد مراسم نصب و بهربرداری تجهیزاتی که موجب گشایش بیشتر در صادرات کالا ازغزه می‌شد را لغو کند.

همکاری سه محور یاد شده برای تحت فشار قرار دادن فلسطینیان در حالی است که حکومت خودگردان و رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای از سر گیری مذاکرات سازش هستند. مسأله ای که بنا بر گفته « مرکز ارتباطات و رسانه‌های بیت‌المقدس» از هر پنج فلسطینی تنها یک تن بر این باور است که مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی می‌تواند به توافق میان دو طرف بینجامد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول